نسخه چاپی

وقتی نهادهای حمایتی و امدادی سقا می‌شوند

عکس خبري -وقتي نهادهاي حمايتي و امدادي سقا مي‌شوند

نهادهای حمایتی و امدادی برای كمك به نقاط محروم آستین همت بالا زده و به بهانه اجرای طرح نذر آب، هم سقا شدند و هم درمان گر بیماران محروم.

به گزارش نما، توجه و تاکیدات حکیمانه مقام معظم رهبری برای رفع محرومیت های موجود در سیستان و بلوچستان و رسیدگی به مردم سبب شد تا نگاه مسوولین،مردم و خیرین نیک اندیش به این استان در کشور معطوف شود.

بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سبب شد تا در دوره های گوناگون طی پویش های مختلف مثل رزمایش کمک مومنانه و طرح نذر آب ،ایران همدل و غیره که با مشارکت مردم و نهاد ها و ارگان های مختلف صورت گرفت بخش قابل توجهی از کمک ها در بین مردم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان توزیع شود.

بنابر فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری این پویش ها با هدف فراگیر شدن مواسات در جامعه اسلامی، تنها نگذاشتن محرومین با مشکلات عدیده معیشتی و توسعه‌ عملگرایی بود که مردم با لبیک گفتن به پیام رهبر انقلاب جلوه ویژه‌ای از همدلی و همراهی را در سرتاسر کشور خصوصا استان محروم و پهناور سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشتند.

پیش از تاکیدات مقام معظم رهبری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از سه سال گذشته تا کنون برای رفع تنش کم آبی و نبود آب در مناطق محروم و کم برخوردار کشور با ایجاد پویش نذر آب با استفاده از توانمندی های داخلی نهاد بین المللی هلال احمر و ظرفیت خیرین موضوع حل مشکلات عدیده مردم در این مناطق از کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

نخستین مرحله ی نذر آب در سیستان و بلوچستان در حدود سه سال پیش در ۱۹ شهر این استان آغاز بکار کرد،مرحله‌ی دوم این پویش نیز با قوت خود و برنامه ریزی های صورت گرفته در برخی از شهرستان های استان به اجرا در آمد و در سال جاری نیز مرحله سوم طرح نذر آب با محوریت ۶ شهرستان در سیستان و بلوچستان با حضور رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرستان خاش آغاز شد.

توزیع ۵۶ تانکر آب و ۵۹ هزار آب معدنی طی طرح نذر آب ۳ در خاش

رئیس جمعیت هلال احمر خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نخستین مرحله پویش ملی نذر آب در شهرستان خاش در بخش ایرندگان،دومین مرحله در منطقه چاه احمد شهرستان تفتان و سومین مرحله نیز در منطقه دشت رباط دهستان کوه سفید بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.


جلال هاشمزهی افزود: سومین دوره پویش ملی نذر آب با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خاش در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

هاشمزهی تصریح کرد: در سومین دوره این طرح علاوه بر ارائه خدمات توسط کاروان سلامت توزیع سبد های معیشتی و بهداشتی،پک لوازم التحریر،توزیع و اهدای تانکر دخیزه آب،توزیع پتو و وسایل گرمایشی، چادر،بسته های فرهنگی و سرگرمی کودکان و... نیز انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش در این خصوص گفت: تعداد ۵۶ تانکر ذخیره سازی آب با هدف رفع تنش کم آبی و نبود آب در روستای های محروم و فاقد لوله کشی که بصورت سقایی آبرسانی می‌شوند در سومین طرح ملی نذر آب توزیع شد.

وی اذعان داشت: سومین دوره اجرای طرح نذر آب در شهرستان خاش با توزیع ۵۹ هزار آب معدنی،۲ هزار و ۸۵۰ کفش و البسه، هزار و ۶۰۰ بسته فرهنگی و سرگرمی کودکان، ۷۳۰ چراغ آترا، ۲ هزار و ۸۸۰ عدد پتو و ۵۰ دستگاه چادر عملی شد.

جلال هاشمزهی در خصوص اجرای رزمایش کمک مومنانه توضیحاتی ارائه داد و گفت: تعداد هزار بسته معیشتی با در قالب طرح رزمایش کمک مومنانه همزمان با اجرای طرح نذر آب ۳ در بین مردم نیازمند و بی بضاعت بخش مرکزی خاش توزیع‌ شد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز تصفیه آب در شهر اسماعیل آباد در مرحله سوم طرح نذر آب خبرداد و گفت: طی سومین دوره این طرح یک دستگاه تصفیه آب در روستای اسماعیل آباد خاش ایجاد شد تا دسترسی‌ به آب آشامیدنی سالم برای جمعیت قابل توجهی از این مردم تسهیل یابد.

این مسوول خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای فاقد آب تخصیص ۷۰ کیلومتر لوله برای شهرستان خاش را تقبل کرده است.

همچنین هاشمزهی در خصوص اقدامات بهداشتی و درمانی کاروان سلامت نذر آب ۳ توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در این دوره کاروان سلامت با برخورداری از ۱۵ نفر کادر بهداشت و درمان با انجام ۱۸ عمل جراحی و توزیع‌ ۴۱۵ قلم داروی رایگان جمعا به هزار و ۵۲۷ نفر از مراجعه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی ارائه داده است.

توزیع بیش از ۱۰۰ بسته کیسه آرد در بین مردم ۴ نقطه محروم

ایرندگانی مدیر موسسه خیریه نور خاش نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستگیری نیازمندان و مستضعفان در قالب طرح رزمایش کمک مومنانه و با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین بیش از ۱۰۰ بسته کیسه آرد در بین مردم ۴ نقطه محروم توزیع‌ شد.

مولوی محمد انور کرم افزود: این اقدام با هدف تسهیل دسترسی مردم به نان سالم در روستاها انجام شد که پخت آن توسط خود مردم صورت می‌گیرد.

مدیر موسسه خیریه نور خاش تصریح کرد: توزیع‌ پک های نوشت افزار،توزیع ۵۰۰ کیلو گوشت نذری به مناسبت های مختلف و توزیع سبد های معیشتی و...در بین مردم نیازمند از جمله اقدامات خیرین نیک اندیش بود که همزمان با رزمایش کمک مومنانه و پویش ملی ایران همدل صورت گرفت.

سپاه خاش نیز در رزمایش کمک مومنانه عملکرد خوبی داشت به طوری که طی ۵ دوره برگزاری این رزمایش در خاش حدود ۷ هزار سبد معیشتی از محل مشارکت های مردمی و خیرین و همچنین مساعدت سپاه سلمان و یگان های مربوطه از جمله قرارگاه قدس، قرارگاه شهید میرحسینی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تهیه و در بین نیازمندان و مستمندان شهرستان خاش توزیع شد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...