نسخه چاپی

احتمال وقوع طوفان سهمگین در فیلیپین

عکس خبري -احتمال وقوع طوفان سهمگين در فيليپين

با نزدیك شدن طوفانی سهمگین به فیلیپین به هزاران نفر از ساكنان بخش جنوبی جزیره "لوزون" دستور داده شده تا خانه‌های خود را تخلیه كنند.

به گزارش نما ، مقامات فیلیپین امروز (شنبه) دستور دادند تا هزاران نفر از ساکنان قسمت جنوبی جزیره لوزون منطقه را ترک کنند زیرا طوفانی مهیب موسوم به "گُنی" (Goni) که قوی ترین طوفان جهان در سال جاری است در حال نزدیک شدن به این کشورِ جنوب شرقی آسیاست.

پیش بینی ها حاکی از آن است طوفان گُنی با سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت روز یکشنبه فیلیپین را در می نوردد. گفته شده این طوفان از زمان وقوع طوفان هایان (Haiyan) که سال ۲۰۱۳ این کشور را درنوردید و به کشته شدن بیش از ۶۳۰۰ نفر منجر شد در نوع خود شدیدترین است.

در مناطق ساحلی و مستعدِ وقوع رانش زمین، اقدامات احتیاطی در نظر گرفته شده و از ساکنان این مناطق درخواست شده تا خانه های خود را ترک کنند.

همچنین هفته گذشته طوفان دیگری موسوم به مولاو (Molave) بخش هایی از این کشور را درنوردید و به کشته شدن دستکم ۲۲ تن منجر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همزمان با احتمال وقوع این طوفان مقامات فیلیپین با چالش دیگری نیز روبرو هستند و آن رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز اسکان موقت به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر کروناویروس است. فیلیپین در میان کشورهای جنوب شرق آسیا بالاترین میزان مرگ و میر و موارد ابتلا را گزارش کرده است.
ایسنا

۱۳۹۹/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...