نسخه چاپی

مجمع جهانی بهداشت بار دیگر حضور تایوان به عنوان ناظر را رد كرد

عکس خبري -مجمع جهاني بهداشت بار ديگر حضور تايوان به عنوان ناظر را رد کرد

هفتاد و سومین مجمع جهانی بهداشت بار دیگر حضور تایوان به عنوان ناظر را رد كرد.

به گزارش نما ،از رادیو بین‌المللی چین، این مجمع که ماه مه /اردیبهشت/ امسال آغاز به کار کرده بود با توجه به شیوع ویروس کرونا متوقف شد و قرار بود در فصل پاییز به صورت آنلاین ادامه یابد.

این مجمع که روز گذشته (دوشنبه) به وقت محلی و به صورت آنلاین در ژنو برگزار شد، پیشنهاد دو عضو برای حضور تایوان به عنوان ناظر را رد کرد. همچنین در ماه مه زمانی که این مجمع به روش حضوری برگزار می شد، چنین پیشنهادی توسط برخی اعضا مطرح و رد شده بود.

«لیو یو یین» نماینده چین در دفتر سازمان ملل در ژنو در این باره گفت که کشورش از بیشتر اعضای سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از اصل چین واحد قدردانی می کند.

وی با اشاره به این که منطقه تایوان برای دسترسی به اطلاعات لازم برای پیشگیری و مهار کرونا از کانال های قابل دسترس برخوردار است، تاکید کرد که نقشه تایوان صرفا دستکاری سیاسی با استفاده از موضوع اپیدمی است.

«تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در این مجمع گفت: همه گیری کرونا باعث مرگ ۱.۲ میلیون نفر شده اما واکنش کشورها به این بحران جهانی متفاوت بوده است، طوری که از یک سو نیمی از مبتلایان در چهار کشور متمرکز هستند اما از سوی دیگر بسیاری از کشورها موفق به مهار سرایت آن شده اند.

موضوع عضویت تایوان در مجمع جهانی بهداشت یکی از چالش های مهم بین چین و تایوان با سازمان جهانی بهداشت در یک سال گذشته بوده است.
ایرنا

۱۳۹۹/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...