نسخه چاپی

۲۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از كارآفرینان در قزوین اختصاص یافت

عکس خبري -??? ميليارد ريال براي حمايت از کارآفرينان در قزوين اختصاص يافت

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از كارآفرینان واقعی استان قزوین اختصاص یافته است كه شامل طرح‌های نوآورانه، خلاقانه، مبتكرانه و ارزش آفرین در فضای كسب و كار می‌شود.

به گزارش نما ، رضا گروسی روز سه شنبه در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان قزوین، افزود: این اعتبار می‌تواند به یک تا ۲۰ طرح خلاقانه و نوآورانه در استان اختصاص یابد و مدیران اجرایی استان هم اگر طرح‌های کارآفرینی داشته باشند در خدمت آنها هستیم.

وی اضافه کرد: در شرایط ویژه اقتصادی که دنیا و به ویژه کشور ما با آن مواجه است راهی به جز کارآفرینی برای خروج از این شرایط متصور نیست و باید با تمسک به حوزه‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه برای رونق فضای کسب و کار تلاش کنیم.

گروسی گفت: هیچ نسخه‌ای برای خروج از بحران اشتغال و اقتصاد به جز کارآفرینی که به معنای واقعی کلمه ارزش آفرینی در فضای کسب و کار جامعه باشد وجود ندارد چون تکرار یک شغل و مشابه سازی آن بدون توجه به ارزش آفرینی و ایجاد کسب و کار مولد در جامعه خطا است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ما در ماه گذشته بحث کافه کارآفرینی را دنبال کردیم که متاسفانه به دلیل شرایط کرونا نتوانستیم آن را ادامه دهیم.

گروسی با بیان اینکه در این حوزه نباید فقط از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انتظار کارآفرینی داشت، افزود: این حوزه یک اکوسیستم است که تمامی دستگاه‌های مرتبط با اقتصاد و تولید کشور را در بر می‌گیرد و ساماندهی و جمع بندی موضوعات آن به وزارت تعاون سپرده شده است.

وی گفت: ما در این حوزه ورود جدی کرده‌ایم که اصلی ترین آن کافه کارآفرینی است و به جد پیگیر موضوع هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: تشویق و ترغیب فرهنگ کارآفرینی در جامعه‌ دانش آموزان و کودکان که آینده کشور به دست آنها سپرده می‌شود در دستور کار ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین ما باشگاه کارآفرینی دانش آموزان را با حضور آموزش و پرورش پیگیری کرده‌ایم تا فرهنگ کارآفرینی را در نسل جوان نهادینه کنیم.

گروسی گفت: اگر بتوانیم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی موضوع کارآفرینی را جدی بگیریم قطعا گام‌های بلندی برای اشتغالزایی، رونق اقتصادی و ایجاد شادابی و نشاط در فضای کسب و کار استان برداشته خواهد شد.

در ادامه این جلسه، از سه کارآفرین برتر استان تجلیل به عمل آمد.
ایرنا

۱۳۹۹/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...