نسخه چاپی

بررسی ابعاد اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف مبارزه با كرونا

عکس خبري -بررسي ابعاد اجراي طرح شهيد سليماني با هدف مبارزه با کرونا

سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی ابعاد اجرای طرح مشترك شهید سلیمانی میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج با هدف شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به كرونا و پیشگیری به موقع در كمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش نما ،زهرا شیخی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز (سه شنبه 4 آذر ماه‌) از حضور شاهین محمدصادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در این جلسه ابعاد طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کنترل بیماری کرونا ( طرح شهید قاسم سلیمانی) بررسی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: شرایط کنونی کشور و افزایش شیوع کرونا نشان داده است که سرعت انتشار این ویروس از سرعت تصمیمی‌گیری مدیران بیشتر بوده در حالی که شرط موفقیت و کنترل بیماری کووید -19 سبقت گرفتن از سرعت انتشار ویروس است. همه ما درمان را اولویت قرار داده و مبارزه با کرونا را از بیمارستان‌ها شروع کردیم در حالی که در قرار داد مشترک بین وزارت بهداشت و بسیج و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از رویکرد‌های بهداشتی و پیشگیری استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در پیشگیری، نظام شبکه باید فعال شود، افزود: در بحث پیشگیری چهار اصل مهم عدالت اجتماعی، جلب مشارکت اجتماعی و مردمی، هماهنگی بین بخشی و تکنولوژی مناسب وجود دارد. این طرح از کوچکترین و دور افتاده ترین نقاط شهر شروع و به حاشیه شهرها سرکشی کرده و از خود خانه‌ها شروع می‌کند از این رو عدالت اجتماعی را شامل می‌شود و از طرفی چون مردم خودشان مشارکت می‌کنند جلب مشارکت مردمی فراهم می‌شود؛ همچنین با وجود تست‌های تشخیصی سریع کرونا هم که اخیراً برای شناسایی مبتلایان به این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است، تکنولوژی هم به خدمت گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: استراتژی اصلی و روح حاکم بر این طرح این است که به جای دفاع از ویروس مهاجم، خودش به ویروس حمله کرده و باعث قطع زنجیره انتقال می شود. از طرفی هم در دنیا کرونا را با نگاه اجتماعی حل کرده اند نه بهداشتی و درمانی.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای این طرح افراد شناسایی شده درگیر بیماری کرونا خصوصاً اقشار آسیب پذیر،باید سریعاً قرنطینه خانگی یا قرنطینه معکوس شود چرا که احتمال خطر برای این افراد بیشتر است. به هر حال با این طرح بستر اجرای قانون نظام ارجاع و پرونده الکترونیک نیز فراهم شود. /

۱۳۹۹/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...