نسخه چاپی

محرومیت روستاهای كهگیلویه و بویراحمد از اینترنت؛ دانش آموزانی كه از شبكه شاد دل‌خوش نیستند

عکس خبري -محروميت روستاهاي کهگيلويه و بويراحمد از اينترنت؛ دانش آموزاني که از شبکه شاد دل‌خوش نيستند

شیوع كرونا از یك زخم كاری و عمیق در حوزه ارتباطات و مخابرات كهگیلویه و بویراحمد پرده گشود و مشخص شد بسیاری از روستاها حتی در آنتن دهی تلفن همراه مشكل دارند.

به گزارش نما ،شیوع کرونا اسفندماه سال گذشته ناخواسته میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها شد و با وجود مشکلاتی که برای مردم پیش آورد و به نوعی اقتصاد، معیشت و آموزش آنان را تحت تاثیر قرار دارد ولی صحنه‌های زیبایی از نوع دوستی و وفاداری مردم این استان به نمایش گذاشته شد.

مردم برای مقابله با این ویروس به میدان آمدند و نسبت به راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی اقدام کردند و شبانه روزی پای کار مردم ماند‌ه‌اند تا روزی که شر این ویروس منحوس کم شود.

کرونا سبب شد تا زخم کاری و عمیق کم کاری برخی مسئولان در حوزه ارتباطات و مخابرات سرباز زند تا جایی که بسیاری دانش آموزان روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از بهره مندی شبکه شاد به دلیل نبود اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه محروم هستند.

حسینی نیکو از روستای بورک شهرستان مارگون می‌گوید: این روستا با جمعیتی نزدیک به یک هزار نفر دارای 7 مدرسه ابتدایی، یک دبیرستان و یک مدرسه راهنمای با 260 دانش آموز بوده که از داشتن اینترنت محروم هستند.

خانم رخش از روستای چنار برم شهرستان دنا نیز گفت: این روستا دارای 300 دانش آموز و جمعیتی افزون بر یک هزار نفر بود، ولی متاسفانه به دلیل عدم آنتن دهی و شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول، دانش آموزان ، اولیاء و همچنین معلمان دچار مشکل هستند و دسترسی به شبکه شاد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بچه‌های ما برای دسترسی به اینترنت و استفاده از شبکه شاد مجبور بوده در این سرمای سخت به سمت ارتفاعات روستا بروند تا بلکه به اینترنت دسترسی پیدا کنند. و درز مجموه دو دبیرستان شبانه روزی، یک مدرسه راهنمایی، دو مدرسه ابتدایی، دو پیش دبستانی و دو مهدکودک در این روستا وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بن زرد دارای تلفن خانگی واینترنت پرسرعت ADSl و همراه اول 4G است، بیان کرد: رودک علیا وسفلی از سایت موبایل کبوتران ارتباط می‌گیرد و مشکل ارتباطی ندارد.

امیری ادامه داد: امروز خونگه و دشت‌رز ازر توابع بخش پاتاوه و تجهیزات دهستان چین لوداب نصب شده و این هفته کل چین به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.
تسنیم

۱۳۹۹/۹/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...