نسخه چاپی

بروجردی در گفتگو با نما:

حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود

عکس خبري -حمايت از اقشار محروم و آسيب پذير جامعه در بودجه سال آينده در نظر گرفته شود

نماینده ادوار مجلس گفت: بودجه سال آینده طوری بررسی و واكاوی شود كه از اقشار محروم و آسیب پذیر حمایت صورت گیرد.

علاء الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نما درباره ویژگی های بودجه کارآمد اظهار داشت: محور کار اقتصادی ما در مقطع فعلی اتکا به توانمندی های ملی است. اولاً با توجه به تحریم های تحمیلی و ظالمانه دولت باید تلاش کند تا صادرات نفت را به کشورهای دیگر افزایش دهد همان کاری که در خصوص ونزوئلا انجام دادیم تا در این جنگ تحمیلی اقتصادی پیروز شویم و دوم اینکه دولت باید تلاش کند که بر ارزش افزوده پالایشگاه ها و فرآورده های نفتی بیفزاید.

وی افزود: در شرایط فعلی مردم جامعه دچار مشکلات معیشتی هستند و ما باید به گونه ای عمل بکنیم که در واقع اصل عدالت به عنوان اساس کشورداری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم یادآور شد: همچنین در بودجه 1400 دولت باید تلاش کند، یارانه های سوخت را هدفمند سازد. یعنی قرار نیست در یک خانواده ای که چهار خودرو وجود دارد، همه آنها کارت سوخت داشته باشند و این انصاف نیست کسانی که توان خرید خودرو را ندارند از مزایای یارانه بنزین بهره مند نباشند، اما کسانی که چندین خودرو در اختیار دارند بنزین یارانه ای به آنها اختصاص داده نشود.

بروجردی با بیان اینکه دولت باید فرض را بر این بگیرد که کرونا تا آخر سال دیگر هم مهمان ایرانی هاست، گفت: بودجه سال آینده طوری بررسی و واکاوی شود که از اقشار محروم و آسیب پذیر حمایت صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در بودجه 1400 بهتر است منابع قابل توجهی برای احیای واحدهای تولیدی زمین گیر شده در نظر گرفته شود و یا برای راه اندازی واحدهای تولیدی که ساخت آنها به اتمام رسیده اما فعلاً غیرفعال هستند، چاره ای اندیشیده شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که برای حل مشکلات مناطق محروم و بحران خیز مانند خوزستان تصمیم جدی گرفته شود تا مشکلات زیست محیطی در این مناطق به طور اساسی و پایه ای حل و فصل شود و همچنین برای اقتصاد این مناطق هم تدابیر لازم در نظر گرفته شود تا از موج ناراضیتی های بومیان این منطقه بکاهیم.

بروجردی در بخش دیگری از این مصاحبه به دولت پیشنهاد کرد که از ظرفیت عظیم سرمایه های ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در داخل ایران استفاده کند و این موضوع به هنر دولت بستگی دارد که بتواند با کاهش بروکراسی اداری، اصلاح قوانین و حمایت از آنها چنین طرح و برنامه ای را پیش ببرد.

۱۳۹۹/۹/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...