نسخه چاپی

بیانیه‌ مسئولان لرستان به‌مناسبت حماسه ۹ دی

عکس خبري -بيانيه‌ مسئولان لرستان به‌مناسبت حماسه ? دي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد به‌مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی ۹ دی بیانیه‌ای صادر كرد.

به گزارش نما ،متن پیام به این شرح است:

«نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره با تکیه بر ولایت فقیه و بصیرت ملت شریف ایران توانسته بر بسیاری از ناملایمات و ناگواری‌های پیش‌رو فایق آید. تاریخ انقلاب گواه است که تهدیدها و تحمیل‌ها خللی در عزم راسخ ملت ایران و عهد مستحکم مردم با امام و شهیدان ایجاد نکرده است.

حماسه ۹ دی‌ماه روز یأس دشمنان و خنثی‌کننده توطئه‌های فتنه‌گران داخلی و خارجی است که با روحیه حماسی بر گرفته از عاشورای حسینی مردم ایران اسلامی متجلی شد. فتنه‌گران و حامیان آنان را منزوی کرد و در واقع پایانی بر آشوب و اغتشاش‌گری و تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود.

امسال بزرگداشت مراسم ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همچنین اربعین شهید فخری‌زاده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اتکال به خدای متعال، ولایتمداری، دوراندیشی جزء مهم‌ترین ارکان اندیشه شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی است.

اینجانب یازدهمین سالگرد حماسه ۹ دی، که مصادف با ایام سوگواری حضرت ام‌ابیها فاطمه‌زهرا(س) است را گرامی داشته و با پاسداشت خروش عظیم ملت بصیر و فهیم ایران در ۹ دی ۸۸ اعمال منافقانه فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنان که همچنان نیز در اشکال جدید و توسط مهره‌های خودفروخته و ساده‌لوح با پناه بردن به دامان دشمنان، خودنمایی کرده و با فتنه‌گری مواضعی خصمانه اتخاذ می‌کنند محکوم کرده و قطعاً گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی و حزب‌اللهی استان لرستان تا رسیدن به اهداف متعالی اسلامی در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضوری چشم‌گیر و خیرکننده خواهند داشت.»

پیام مدیرکل حفظ آثار لرستان به‌مناسبت ۹ دی

همچنین، در پیام محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۹ دی، آمده است: «نهم دی‌ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت است؛ در این روز ملت ایران از هر قشر و گرایش سیاسی، برگ زرین دیگری به افتخارات خود در تاریخ انقلاب اسلامی افزودند و با بصیرتی مثال‌زدنی در برابر توطئه‌ شوم کسانی که به بهانه تقلب در انتخابات، با اردوکشی خیابانی، با نشانه گرفتن اصل نظام، قصد داشتند به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند، شجاعانه ایستادند و با حرکتی مثال‌زدنی و خلق حماسه بزرگ نهم دی پاسخ کوبنده و دندان‌شکن به این افراد دادند و نگذاشتند، حماسه‌آفرینی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر دوران انقلاب و دفاع مقدس توسط عده‌ای خائن به نظام و انقلاب، پایمال شود.

حماسه کم‌نظیر ۹ دی از نمادهای قدرت انقلاب اسلامی و ملت ایران در رویارویی با نظام سلطه و مزدوران آنهاست.

انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی همواره با توطئه‌هایی روبه‌رو بوده، اما همواره با یاری خدا در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری‌های حکیمانه ولی فقیه زمان خود و همدلی و انسجام ملت، این دسیسه‌های شیطانی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته، و تهدیداتی مانند: جنگ تحمیلی، تحریم و توطئه‌های مختلف سیاسی را نیز به فرصت‌هایی استثنایی تبدیل کرده است.

امسال، تلاقی سالروز حماسه سترگ ۹ دی‌ماه با ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور محسن فخری‌زاده، رنگ و بویی ویژه به این روز داده است.

ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با توجه به وضعیت ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، با خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی و حقیقی یک بار دیگر عشق به آرمان‌های اصیل اسلامی و ولایت فقیه را به نمایش خواهند گذاشت.

اینجانب ضمن گرامیداشت و پاسداشت یوم‌الله ۹ دی، بر صیانت از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در برابر هرگونه توطئه‌ خارجی و فتنه‌ داخلی تأکید داشته و بار دیگر با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید عهد و میثاق کرده و این روز را خدمت تمامی مردم بصیر، متدین و ولایتمدار ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض کرده و اعلام می‌داریم در راه اهداف مقدس انقلاب، رهبری و نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.»

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گرامیداشت حماسه ۹ دی

همچنین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان در گرامیداشت حماسه تاریخی نهم دی روز بصیرت و ولایتمداری، بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است:

«نهم دی‌ماه هویتی برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و گرامیداشت نهم دی حاوی این پیام است که ملت ایران نسبت به وحدت و مداخله دشمنان در سرنوشت خود حساس هستند و برای دفاع از ولایت فقیه، دستاوردهای انقلاب و منافع ملی از هیچ تلاشی در این راستا دست نمی‌کشند.

به واقع نهم دی‌ماه فصل تازه‌ای در تعمیق ارزش‌های انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است. در سال ۸۸ پس از گذشت چندین ماه التهاب‌آفرینی و تخریب اموال عمومی، سوءاستفاده خشونت‌طلبان از فضای موجود و فعالیت منافقان و سلطنت‌طلبان از آن وضعیت، موجب شد تا مقدسات و ارزش‌های اسلامی در ظهر عاشورا از این اقدام مخرب به منافع ملی در امان نباشد و به ساحت ائمه معصومین توهین شود و شرایط به‌گونه‌ای شد که عده‌ای فریب‌خورده از منافع ملی غفلت کنند، اما هوشیاری مردم دین‌دار و متعهد به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی با حضوری بی‌بدیل در راهپیمایی نهم دی در حفظ و دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی، خنثی کردن توطئه دشمنان و عوامل دست‌ نشانده و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری به نمایش گذاشتند.

به واقع حرکت مردمی نهم دی پیامی آشکار به همه برهم‌زنندگان نظم، آرامش و امنیت کشور به‌ویژه دشمنان ایران اسلامی بود که همواره می‌کوشند به اعتماد عمومی و منافع ملی ضربه بزنند، اما در مقاطع مختلف و تاریخی مردم به‌عنوان صاحبان اصلی نظام اسلامی با اراده‌ای بی‌نظیر، فتنه دشمنان و توطئه‌گران را خنثی می‌کنند که در این میان می‌توان به نقش جامعه دانشگاهی اشاره داشت که در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی به آحاد ملت، به رسالت خود عمل کرده‌اند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان ضمن گرامیداشت نهم دی، روز بصیرت و ولایتمداری مردم انقلابی استان لرستان و تبیین حماسه نهم دی و فتنه ۸۸ را حادثه تلخ در عین حال الهام‌بخش و آموزنده در تاریخ کشور و یادآور تقابل ذاتی و راهبردی انقلاب اسلامی با جبهه سلطه استکبار جهانی تلقی می‌کند.»
ایسنا

۱۳۹۹/۱۰/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...