نسخه چاپی

ترامپ برنامه‌ای برای تشكیل یك حزب ندارد

عکس خبري -ترامپ برنامه‌اي براي تشکيل يک حزب ندارد

نزدیكان رئیس جمهور پیشین آمریكا می‌گویند كه وی قصدی برای تشكیل یك حزب سیاسی مستقل ندارد.


به گزارش نمابه نقل از اسپوتنیک، مدت کوتاهی پس از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، رسانه‌های داخلی آمریکا گزارش دادند که ترامپ در پی ناامیدی از عدم حمایت جمهوری‌خواهان از ادعاهای انتخاباتی خود، ایده تشکیل یک حزب سیاسی ثالث را مطرح کرده است.

اما شبکه خبری فاکس نیوز روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ، قصدی برای تشکیل حزب سیاسی خود ندارد.

به گفته «جیسون میلر» مشاور ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰، ترامپ «به روشنی اعلام کرد که هدفش پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۲ مجالس سنا و نمایندگان است».

میلر در ادامه افزود که «هیچ چیز دیگری خارج از این هدف برنامه‌ریزی نشده، اما پیگیری جدی تر این موضوع نیز کاملاً به سناتورهای جمهوریخواه بستگی دارد».

این در حالی است که برخی رسانه‌های فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی به نقل از افراد آگاه مدعی هستند که نزدیکان ترامپ او را متقاعد کرده‌اند که معطوف کردن تلاش‌هایش هم به سوی [راه اندازی] یک حزب ثالث و هم به سوی انتخابات مقدماتی کاری «بیهوده است».


گفتنی است، روزنامه وال استریت ژورنال سه شنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که ترامپ با دستیاران و برخی از نزدیکان خود در مورد تشکیل یک نهاد سیاسی متعلق به خود صحبت کرده است که بنا بر گزارشها، قصد داشته آن را «حزب وطن‌پرست» (Patriot Party) بنامد؛ ادعایی که رسانه‌های رسمی هرگز آن را تأیید نکردند.

با این حال، طبق اعلام «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا فرآیند استیضاح ترامپ قرار است در هفته دوم فوریه- از روز هشتم- آغاز شود. رئیس جمهور پیشین ایالات متحده هفته گذشته به اتهام «تحریک به شورش» در مجلس نمایندگان آمریکا مورد استیضاح گرفت. وی با رد تمام اتهام‌ها مدعی شد که سخنان وی خطاب به هوادارانش «کاملاً بجا و مناسب» بوده است!

۱۳۹۹/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...