نسخه چاپی

راه‌اندازی كارخانه تولید پارچه چادرمشكی با كمك بسیج اصناف كشور

عکس خبري -راه‌اندازي کارخانه توليد پارچه چادرمشکي با کمک بسيج اصناف کشور

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان كشور گفت: با كمك بسیج اصناف كشور یك كارخانه تولید پارچه چادر مشكی در 21 بهمن ماه 99 افتتاح می‌شود.

به گزارش نما ،غلامرضا حسن‌پور امروز در نشست خبری تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار که در اتاق اصناف ایران برگزار شد، گفت: طبق آمار وزارتخانه‌ها مصرف پارچه چادر مشکی در کشور سالانه بین 80 تا 90 میلیون مترمربع است که کارخانه حجاب شهر کرد تقریبا 10 میلیون مترمربع پارچه چادرمشکی را در سال تولید می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان کشور افزود: بنابراین سالانه باید 80 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی به کشور وارد شود که به ازای آن میلیون‌ها دلار ارز در شرایط سخت اقتصادی از کشور خارج می‌شود.

حسن‌پور اظهار داشت: ورود بسیج به مقوله تولید پارچه چادر مشکی بر کمک به کارخانه مذکور در راستای تولید این کالا در سال جهش تولید در راستای کاهش واردات و استفاده از توان داخلی برای تولید این محصول استراتژیک بوده است و ان‌شاءالله این تولید بتواند قیمت چادر مشکی وارداتی را کاهش دهد.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان کشور اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازمان اصناف در جهت کمک به تولید باکیفیت پارچه چادر مشکی در کشور است، لذا هر مجموعه‌ای که قبلاً در این زمینه تولیدی داشته اما به دلایلی الان راکد است یا سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذداری در تولید چادر مشکی را دارند و در راستای تولید با مشکلاتی مواجه هستند، می‌توانند روی کمک بسیج اصناف برای حل مشکلات حساب کنند.

وی با بیان اینکه برنامه بسیج اصناف برای کمک به واحدهای تولیدی راکد یا تمامی سرمایه‌گذاران به هیچ عنوان تصدی‌گری در اقتصاد نخواهد بود، گفت: شعار ما حمایت، هدایت و نظارت است.

حسن‌پور بیان داشت: لذا در همین جا اعلام می‌کنم که بسیج اصناف آمادگی کامل دارد تا در هر جایی از کشور مشکل در زمینه تعطیلی کارخانه‌ها وجود داشته باشد، به ما مراجعه کنند و ما با کمک دولت و وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوطه تلاش می‌کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی را در تمامی بخش‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و... حل کنیم.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های قرارگاه جهش تولید در بسیج اصناف، احیای کارخانه‌ها است، لذا ما تمام توان را در این زمینه به کار می‌گیریم و مطمئن هستیم که در آینده نزدیک بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به این موضوع ورود خواهند کرد.

حسن‌پور اظهار داشت: در سال جاری و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد، بسیج اصناف توانست در دو عرصه مهم جهش تولید را رقم بزند که اولین کار آن تولید ماسک بود که در حال حاضر حدود 500 کارخانه تحت نظر سازمان روزانه 17 میلیون ماسک تولید می‌کنند و حتی در زمینه تولید ماده اولیه ماسک (مِتبلون) نیز اقدامات فوق العاده‌ای در کشور انجام شد.

وی بیان داشت: تمامی این اقدامات مدیون به کارگیری ظرفیت‌های مردمی با محوریت بسیج است.

وی افزود: آئین افتتاحیه کارخانه تولید پارچه چادر مشکی نای زرین خواستار در روز 21 بهمن 99 با حضور مقامات سازمان بسیج و برخی مقامات کشوری و همچنین مدیرعامل این کارخانه برگزار خواهد شد.
فارس

۱۳۹۹/۱۱/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...