نسخه چاپی

یمن همزمان با «كرونا، جنگ و تحریم» مواجه است

عکس خبري -يمن همزمان با «کرونا، جنگ و تحريم» مواجه است

رئیس فراكسیون مقاومت درمجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی كه علاوه بر جهان، یمن نیز مواجه با بیماری فراگیر كرونا ویروس، جنگ و تحریم می باشد، لازم است كه نهادهای بشردوستانه گام جدی برای پایان آن بردارند.


به گزارش نما، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در تهران با حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی رئیس فراکسیون مقاومت و حمایت از قدس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام فلاحی رئیس فراکسیون مقاومت و حمایت از قدس، ضمن تقدیر از مبارزه ۶ ساله مردم و محور مقاومت در برابر متجاوزین گفت: یمن کشوری تاریخی با مردمانی دلاور است که در طول تاریخ، شکست را به کام متجاوزین به این سرزمین چشانیده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را حامی مردم ستمدیده یمن خواند و اظهار داشت: ملت ایران از ابتدای حملات متجاوزین به این کشور، حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام کرده است و پشتیبانی از محور مقاومت و مردم این کشور ادامه خواهد داد.

رئیس فراکسیون مقاومت و حمایت از قدس، ضمن محکوم کردن تجاوز همه‌جانبه به یمن، خواستار توقف جنگ در این کشور شد و افزود: ضرورت دارد بجای کشورهای متخاصم و متجاوزی چون عربستان سعودی و امارات به سرکردگی آمریکا که با اهداف تجاوزگرانه و مداخله‌جویانه که مردم این کشور را به خاک و خون می کشند، تکلیف یمن را خود یمنی ها مشخص کنند.

فلاحی مقاومت در مقابل متجاوزین را بهترین راهبرد دانست و تأکید کرد: جنایت‌های ددمنشانه سعودی - اماراتی در کشور جنگ‌زده یمن قابل انکار نیست و امروزه مردم یمن در مقابل متجاوزین قوی‌تر از همیشه هستند.

وی ضمن انتقاد از جامعه جهانی و سازمان های بشردوستانه گفت: در شرایطی که علاوه بر جهان، یمن نیز مواجه با بیماری فراگیر کروناویروس، جنگ و تحریم است، لازم است نهادها و سازمان‌های بشردوستانه و بین المللی گام های جدی و استواری برای پایان دادن به جنون جنگ کشورهای متخاصم و متجاوز به یمن بردارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه کمیسیون ها و فراکسیونهای مجلس را نسبت به مسأله یمن متذکر شد و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر امور مربوط به یمن از طریق سازمان‌های جهانی و نهادهای بین المللی است و تعاملات پارلمانی فیمابین در تقویت روابط دو کشور در جهت گسترش و توسعه همکاری‌ها اهمیت به سزایی دارد.

رئیس فراکسیون مقاومت و حمایت از قدس در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: هویت مردم پایدار یمن، رمز پیروزی و شکست‌ناپذیری آنان است و حمایت همه جانبه مردم، دولت، مجلس شورای اسلامی و همچنین رهبری جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم ستمدیده یمن تا پایان تخاصم و تجاوز به این کشور ادامه دارد.

الدیلمی: ایران الگویی برای مستضعفان جهان است

در این دیدار، ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران نیز با الگوپذیری از جمهوری اسلامی ایران، مسیر مقاومت و مبارزه مردم یمن را شکست ناپذیر ترسیم کرد و گفت: ایران الگویی برای مستضعفان جهان است و مردم و محور مقاومت یمن طی جنگ ۶ ساله توانست آمریکا و شرکای متجاوز را به زانو در آورد.

وی متذکر شد: تلاش بی وقفه متجاوزان در جهت انفکاک بین یمن و جمهوری اسلامی ایران با هدف دور کردن ایران از محور مقاومت مذبوحانه و تا کنون ناموفق بوده است.

سفیر یمن در ادامه تصریح کرد:اگر پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران و شرکای منطقه از یمن نبود اکنون دولت دست نشانده منصورهادی به دستور عربستان سعودی و آمریکا بجزو کشورهایی بود که به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تن داده بود.

الدیلمی همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: نقش همکاری های پارلمانی در ارتقاء مناسبات دو کشور مهم است و ضرورت دارد تا معادلات پارلمانی بر مبنای مبادلات در حوزه های مختلف افزایش باید.

سفیر یمن در تهران حمایت بی دریغ مردم، دولت، مجلس شورای اسلامی و رهبری ایران از محور مقاومت و مردم یمن را ستود و عنوان کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مردم و محور مقاومت یمن در برابر تجاوز کشورهای سعودی ـ اماراتی به سردمداری آمریکا غیر قابل انکار است و از مردم و محور مقاومت از جمهوری اسلامی ایران و رهبری عظیم الشأن ایران همواره تقدیر می کند».
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...