نسخه چاپی

سخنگوی‌ وزارت خارجه: هیچ گونه تماسی با آمریكا نداشته و نداریم

عکس خبري -سخنگوي‌ وزارت خارجه: هيچ گونه تماسي با آمريکا نداشته و نداريم

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان تصریح كرد: هیچ تماس مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریكا در خصوص مسائل برجامی و غیربرجامی نداشته و نداریم.


به گزارش نما، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به تحولات سیاست خارجی در هفته اخیر گفت: روز دوشنبه هفته گذشته، چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش در سطح معاونان سیاسی برگزار شد. روز سه‌شنبه هم وزیر امور خارجه فرانسه در مورد مسائل دوجانبه و برجام با ظریف گفت‌ وگو و همان روز هم گوترش با وزیر امور خارجه رایزنی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام برگزاری دور جدید رایزنی‌های سیاسی ایران و یونان، اظهار کرد: همان روز ظریف با همتای ارمنستانی خود گفت‌وگو کرد. دیروز هم شاهد سفر وزیر امور خارجه ایرلند به تهران بودیم که درباره مسائل دوجانبه و نقش تسهیلگری ایرلند در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ و بازگشایی سفارتخانه خود گفت‌وگو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا در مورد سازوکاری چندجانبه با حضور ایران در مذاکرات صلح افغانستان تصریح کرد: هیچ تماس مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در خصوص مسائل برجامی و غیربرجامی نداشته و نداریم. درخصوص برگزاری نشستی در سازمان ملل هنوز دعوت‌نامه‌ای از سوی سازمان ملل نداشته‌ایم و هر وقت رسید، آن را بررسی می‌کنیم.

خطیب‌زاده ادامه داد: نگاه ما به افغانستان و دوستان مبتنی بر دوستی است. افغانستان برای ما مهم است و برگ مذاکراتی ما با هیچ کسی نیست.

وی درباره توییت ظریف مبنی بر طرح ایران در مورد برجام خاطرنشان کرد: ما گفت‌وگوهای نزدیکی با طرف‌های باقیمانده در برجام داریم. برخی نکات در ایران در حال بررسی و تکمیل است. توییت ظریف در همین اساس بود. وقتی این موضوع به نتیجه رسید، جزییات آن بیان می‌شود.

این دیپلمات درباره پول‌های بلوکه شده ایران در عراق ابراز داشت: درخصوص پول‌های بلوکه شده ایران در عراق، دولت عراق سعی کرده آن را بپردازد و برخی موانع تحریمی مانع از آن شده بود. این موانع تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا بوده است. برای پرداخت این دیون از چند ماه قبل رایزنی شده بود و برخی عملیاتی شده است و در مسیر و کانال خود در حال جلو رفتن است. پیشرفت‌های خوبی نیز در این باره انجام شده است.

خطیب‌زاده درباره رایزنی‌های روحانی و نخست‌وزیر عراق هم بیان کرد: مباحث مختلفی در رایزنی سران ایران و عراق مطرح شد. یکی از آنها ضرورت خروج نیروهای خارجی براساس مصوبه پارلمان عراق است که اختصاصی به یک کشور خارجی ندارد. قانون عراق خود رهبران و مسئولان عراقی بهتر می‌دانند چگونه اجرا کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...