نسخه چاپی

نیمكت‌های لیگ برتر در تسخیر استقلالی‌ها

عکس خبري -نيمکت‌هاي ليگ برتر در تسخير استقلالي‌ها

در هیچ مقطعی از فوتبال ایران سابقه نداشته بیش از نیمی از سرمربیان شاغل در بالاترین لیگ یك كشور، از یك تیم باشند.


به گزارش نما، باشگاه استقلال که قدمتی بیش از ۷۰ سال در فوتبال ایران دارد و یکی از تیم‌های پرافتخار در قاره کهن به حساب می‌آید، از دیرباز در زمینه ساخت و پرورش نیروهای فوتبالی اعم از بازیکن و مربی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و بازیکن سازی و مربی سازی در مکتب این تیم از گذشته‌های دور تا امروز مرسوم بوده است.

بسیاری از مربیان بزرگی که در تاریخ فوتبال ایران فعالیت داشته و دارند، مربیانی بودند که در مکتب فوتبال استقلال رشد و نمود داشته‌اند. اما اتفاقی که در این مقطع از فوتبال ایران افتاده، شاید در دنیا بی سابقه باشد. چرا که نیمی از مربیان امروز لیگ برتر را می‌توان استقلالی دانست.

با نگاهی به اسامی مردانی که امروز مسئولیت هدایت ۱۶ تیم لیگ برتری را بر عهده دارند، به اسامی مثل فرهاد مجیدی، جواد نکونام، رسول خطیبی، علیرضا منصوریان، امیر قلعه‌نویی، سید مهدی رحمتی، محمود فکری، ساکت الهامی و علیرضا اکبرپور برخورد می‌کنیم.

در بین این ۹ سرمربی، نام‌هایی مثل قلعه نویی، منصوریان، مجیدی، رحمتی، فکری، اکبرپور و نکونام حضور دارند که از سوابق طولانی در استقلال برخوردار هستند و هر کدام بارها بازوبند کاپیتانی آبی پوشان را هم بر بازو بسته‌اند؛ ساکت الهامی و رسول خطیبی هم سابقه حضورهایی کوتاه مدت در تیم و کادر فنی آبی پوشان را داشته و به نوعی از خانواده این تیم به حساب می‌آیند.

این آمار نشان می‌دهد با احتساب الهامی و خطیبی، بیش از نیمی از سرمربیان شاغل در لیگ برتر استقلالی هستند و بدون احتساب این دو، ۷ سرمربی از ۱۶ سرمربی لیگ برتر بازیکنان با سابقه و چهره‌های شاخص در تاریخ این باشگاه هستند.

به این نفرات می‌توان نام‌هایی مثل محمد خرمگاه، بهزاد غلامپور، حنیف عمران زاده، مهدی هاشمی نسب، حسین کاظمی، حسین تراب پور، محمد نوازی، علی سامره و… اشاره کرد که به عنوان دستیار در لیگ برتر فعالیت دارند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...