نسخه چاپی

اسرائیل هیچ عملیاتی را بدون اطلاع دولت آمریكا انجام نمی‌دهد

عکس خبري -اسرائيل هيچ عملياتي را بدون اطلاع دولت آمريکا انجام نمي‌دهد

یك وب سایت صهیونیستی با توجه به حملات خرابكارانه اخیر اسرائیل علیه اهداف و منافع ایران نوشت: در واقع هیچ حمله قابل توجهی از سوی اسرائیل بدون اطلاع و حتی رضایت آمریكا امكان پذیر نیست.

به گزارش نما نما، یک وب سایت عبری زبان در ارتباط با حملات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه اهداف و منافع ایران نوشت: حمله به دنبال حمله، یک بار در هوا، یک بار در دریا، یک بار در خشکی و بر اساس انتشارات مطبوعات آمریکایی، اخیرا اقداماتی در دریای سرخ و سایت هسته ای نطنز. افزایش این تجاوزات به ایران منافع نتانیاهو و بایدن را تأمین می کند.

در نهادهای دولتی اسرائیل کسانی هستند که به دنبال جنگ با ایران هستند. رئیس ستاد آویو کوچاوی حتی در سخنرانی خود در قبرستان کوهستان هرتسل قول برگزاری یک مانور بزرگ نظامی و یک ماهه که وضعیت جنگی را شبیه سازی می کند، داد.احتمالاً منظور او جنگ علیه کشور بسیار کوچک میکرونزی نبوده است. بنیامین نتانیاهو در روز اقدام علیه تاسیسات هسته ای نطنز در دیدار با فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل در تل آویو افزود که "وضعیتی که امروز وجود دارد به معنای این نیست که فرداهم وجود خواهد داشت."
اسرائیل هیچ عملیاتی را بدون اطلاع دولت آمریکا انجام نمی‌دهد
تشدید اقدامات متجاوزنه علیه ایران، منافع نتانیاهو و بایدن را تأمین می کند

نتانیاهو و کوچاوی شهامت توضیح این مسئله را ندارند که جنگی که آنها آرزو می کنند به این معنی است که تمام خاک اسرائیل میدان جنگ خواهد بود و خسارت یک سال ویروس کرونا با بیش از 6 هزار قربانی، در مقایسه با یک ماه جنگ با ایران بسیار سبک تر خواهد رسید.

نتانیاهو، گانتز شریک و رقیب او و رئیس ستاد کوچاوی تمایلشان برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران، آن هم به هر روش ممکن را پنهان نمی کنند.آنها همچنین این موضوع را برای لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در سفر وی به اسرائیل که به عنوان بخشی از "بازدید و بررسی امنیتی بین متحدان آمریکا در اروپا و خاورمیانه" تعریف شده است، روشن کردند.

اینگونه به نظر می رسد که دولت بایدن در مسیر متفاوتی حرکت می کند و حتی به منظور تمدید توافق با ایران، گفتگو ها را افزایش می دهد. اما در واقع هیچ حمله قابل توجهی از سوی اسرائیل بدون اطلاع و حتی رضایت آمریکا امکان پذیر نیست و این موارد [حملات] بسیار زیاد بوده است.
اسرائیل هیچ عملیاتی را بدون اطلاع دولت آمریکا انجام نمی‌دهد
هیچ حمله قابل توجهی از سوی اسرائیل بدون اطلاع و حتی رضایت آمریکا امکان پذیر نیست

در این زمینه دو سوال مطرح می شود: اگر ایالات متحده تشدید عمدی اقدامات دولت اسرائیل علیه ایران را تأیید نمی کند، پس چرا از اهرم های نفوذ و موثر خود برای متوقف کردن اسرائیل استفاده نمی کند؟ آیا ممکن است دولت از سیاست چوب و هویج در قبال حکومت ایران استفاده کند؟

سوال دوم نیز از اهمیت کمتری برخوردار نیست: آیا ممکن است که نتانیاهو از این تشدید اقدامات علیه ایران، برای گردآوری کل جریان راست تحت رهبری شکست خورده خود استفاده کند؟ نتیجه این سیاست نتانیاهو بسیار خطرناک خواهد بود که علاوه بر هزاران مرگ میر ناشی از شیوع کرونا، نتایج خسارت بار این سیاست به آن اضافه خواهد شد که این امر از پیامد سیاست های دولت راست گرا است.

۱۴۰۰/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...