نسخه چاپی

اصولگرایان به اجماع برسند، قالیباف قطعا كاندیدا می‌شود

عکس خبري -اصولگرايان به اجماع برسند، قاليباف قطعا کانديدا مي‌شود

تحلیلگر سیاسی اصولگرا می‌گوید: اگر اصولگرایان بر كاندیداتوری محمدباقر قالیباف اجماع كنند او قطعا وارد میدان می شود.


به گزارش نما، در فاصله دو ماه مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، لیست بلندبالایی از کاندیداهای احتمالی وجود دارد؛عباس سلیمی نمین، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا معتقد است تعداد کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب تقریبا برابر است.

عباس سلیمی نمین در تحلیل وضعیت انتخاباتی کشور گفت:انتخابات پیش رو با انتخابات ۹۸ قابل مقایسه نیست. انتخابات مجلس بیشتر یک حرکت منطقه ای است، اما انتخابات ریاست جمهوری یک حرکت ملی است. بنابراین نمی شود این دو را مقایسه کرد. من فکر می کنم در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حساسیتی که همه گروه های سیاسی دارند قادر خواهند بود که نیروهای اجتماعی خود را به میدان آورند.

به بیان دقیق ترمقایسه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابت مجلس خیلی دقیق و درست نیست، در انتخابات ریاست جمهوری یک تمرکزی وجود دارد ضمن اینکه بحث جایگاه بسیار بالاتری است و این دومین جایگاه بالا در کشور است، پس طبیعتا اقبال گروه ها و جریانات سیاسی نسبت به این موضوع زیاد است. ضمن اینکه مسائل خاصی هم وجود دارد که انتخابات به سرنوشت بسیاری از افراد و جریانات گره خورده است یعنی اگر در این انتخابات نتوانند حرکت موفقیت آمیزی را انجام دهند، لطماتی خواهند خورد که جبران ناپذیر است.

سلیمی نمین ادامه داد:برای همین انگیزه ها در جریانات سیاسی بسیار پر رنگ است و از همین رو من معتقدم آنها قادر خواهند بود تا حد زیادی پایگاه اجتماعی خودشان را در ارتباط با انتخابات فعال کنند که فعال هم خواهد شد، از سویی علت اینکه این تعداد فراوان برای اولین بار به سوی ثبت نام در انتخابات سوق پیدا کردند که تاکنون حدود ۵۰ نفر از چهره های جریانات سیاسی برای ثبت نام اعلام آمادگی کرده اند معنی خاصی دارد و ما مشارکت بالایی را خواهیم دید.من فکر می کنم امروز گفتمان کارآمدی اهمیت فوق العاده ای دارد، یعنی کسی بتواند کارآمدی را در کشور در مورد مدیریت اقتصادی تقویت کند. اگر چنین امری شکل بگیرد علی القاعده حوزه اقتصاد را هم متاثر از خودش خواهد کرد لذا کارآمدی در مدیریت بسیار حائز اهمیت است و من فکر می کنم این امر در حوزه های مختلف مثل حوزه مسائل فرهنگی و سیاسی یک تحولی ایجاد کند.

سلیمی نمین در پاسخ به سوالی پیرامون حضور رئیس مجلس در انتخابات به خبر آنلاین گفت:من فکر می کنم اگر اجماع صورت گیرد قطعا ایشان خواهند آمد و حتما پاسخ مثبت به این اجماع می دهند. اگر اجماع اصولگرایان حول ایشان باشد قطعا وارد میدان می شود و اگر حول یک شخصیت دیگری این اجماع باشد او هم باید در این زمینه وارد میدان شود و همراهی کند.

۱۴۰۰/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...