نسخه چاپی

كوچ‌نشینان مراقب صاعقه در ارتفاعات زاگرس باشند

عکس خبري -کوچ‌نشينان مراقب صاعقه در ارتفاعات زاگرس باشند

مدیر مركز پایش هواشناسی كشاورزی گفت:كشاورزان در مناطق شمالی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه از آماده سازی شلتوك برنج خودداری كنند.


به گزارش نما، مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی، گفت: طی امروز و فردا در ارتفاعات زاگرس شاهد وزش باد و رعد وبرق هستیم و در روز سه شنبه در کل کشور جوی آرام داریم، اما در روزهای پایانی هفته در قسمت‌هایی از نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی وزش باد گرم را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، برای کاهش خسارت به کشاورزان توصیه‌هایی می‌کنیم، افزود: با توجه به رگبار و رعد وبرق در مناطق ارتفاعات زاگرس طی ۲ روز آینده دامداران و عشایر که در این منطقه فعالیت می‌کنند یا در حال کوچ هستند مراقب برخورد صاعقه باشند.

اوادامه داد: از آنجا که وزش باد شدید در مناطق مرکزی و جنوبی دور از انتظار نیست گلخانه داران در این مناطق مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند.

حقیقت با اشاره به اینکه مزارع پرورش ماهی در حال رها سازی لاروها در استخرها هستند، گفت: پرورش دهندگان میگو در ساعاتی که باد نمی‌وزد عملیات آهک پاشی را انجام دهند.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور با توجه به ماندگاری گرمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی کشور به مرغداران برای تنظیم دما و تهویه هوا درسالن پرورش هشدار داد، گفت:کشاورزان در مناطق شمالی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه از آماده سازی شلتوک برنج خودداری کنند و این عملیات را به روزهای آینده موکول کنند.

۱۴۰۰/۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...