نسخه چاپی

سوپر لیگ نابودی فوتبال است

عکس خبري -سوپر ليگ نابودي فوتبال است

كریستین سیفرت به انتقاد شدید از ایده و پیگیری رقابت‌های سوپر لیگ اروپا پرداخت.


به گزارش نماو به نقل از نشریه کیکر، کریستین سیفرت، رئیس بوندس لیگا بنابر اظهار نظری که در رسانه‌های آلمانی از جمله بیلد و کیکر منتشر شده است، ایده و پیگیری رقابت های سوپر لیگ اروپا را بسیار نادرست خواند که ضررهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

کریستین سیفرت گفت:‌ منافع اقتصادی چند باشگاه برتر انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید منجر به لغو ساختارهای مستقر در تمام فوتبال اروپا شود. در صورت این اتفاق ضررهای جبران ناپذیری رخ خواهد داد. باشگاه ها نباید صرفاً منافع شخصی خود را در خارج از یوفا و انجمن های ملی فوتبال دنبال کند.

۳۵۰ میلیون یورو سودی است که این باشگاه ها برای حضور در سوپر لیگ دریافت خواهند کرد.

پیش از این، یوفا خود به شدت از سازندگان طرح سوپرلیگا انتقاد کرده بود. یوفا به همراه اتحادیه ها و لیگ های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا اعلام کرد: "این پروژه بدبینانه بر اساس منافع شخصی برخی از باشگاه ها در زمانی است که جامعه بیش از هر زمان دیگری به همبستگی نیاز دارد."

لیگ برتر انگلیس روز یکشنبه به تیم های خود قبل از پیوستن به سوپرلیگ هشدار داد و به اساسنامه ای اشاره کرد که هدف آن جلوگیری دقیق از آن است. حتی نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون نیز به این بحث پیوست و برنامه های سوپرلیگ را برای فوتبال "مضر" خواند. جانسون در توییتر خود نوشت: آنها قلب فوتبال ملی را مورد هدف قرار خواهند داد.

چندین رسانه از اتحاد چندین باشگاه در روز یکشنبه خبر دادند. طبق اطلاعات dpa، باشگاه هایی از ایتالیا، اسپانیا و انگلیس طرح سوپرلیگ را دنبال می‌کنند.

یوفا می خواهد اصلاح گسترده رقابت های خود را روز دوشنبه تصویب کند. سران لیگ برتر انگلیس به شدت به انتقاد از این طرح پرداختند و به باشگاه ها هشدار دادند در صورتی که به این لیگ بپیوندند، حق حضور در رقابت های داخلی را ندارند.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...