نسخه چاپی

ویس كرمی در گفتگو با نما:

هیئت رئیسه مجلس و كمیسیون تلفیق در تغییر ارقام بودجه دست دارند/ به خاطر استقلال مجلس هم شده رفع شبهه كنید

عکس خبري -هيئت رئيسه مجلس و کميسيون تلفيق در تغيير ارقام بودجه دست دارند/ به خاطر استقلال مجلس هم شده رفع شبهه کنيد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بدون رضایت هیئت رئیسه و اعضای كمیسیون تلفیق هیچگونه تغییری در ردیف های بودجه صورت نمی‌گیرد؛ لذا به خاطر حفظ استقلال مجلس هم كه شده باید رفع شبهه كنند.

به گزارش خبرنگار نما، 31 فروردین ماه ۱۴۰۰ علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تخلفی پرده برداشت که باعث تعجب بسیاری از نمایندگان مجلس و همچنین فعالان اقتصادی و سیاسی کشور شد.

خضریان در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده بود با خطاب قرار دادن محمدباقر قالیباف و الیاس نادران نوشته بود که «متأسفانه بررسی جداول بودجه ۱۴۰۰ حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد پس از رأی‌گیری لایحه بودجه در صحن مجلس با اطلاع و تأیید جنابتان می‌باشد. تا آنجا که در کمال تعجب جداول ۲۵ روز پس از تصویب بودجه ابلاغ شده که در نوع خود بی‌نظیر است.»

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، در این باره اظهار داشت: پیش از تعطیلی مجلس به خاطر شیوع کرونا، خود بنده متوجه برخی ویراش ها مطابق نظر هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق شدم که در برخی از مصوبات، یک سری از کلمات و ارقام جابجا شده است.

وی خاطرنشان کرد: قاعدتاً در تغییر برخی ردیف های بودجه و ارقام هیئت رئیسه و کمیسیون تلفیق دست دارند؛ چون به غیر از این دو، اصلاحات در بودجه و تغییرات در آن در اختیار اشخاص دیگری نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کسی حق ندارد که در مصوبات مجلس دست برده و آنها را تغییر دهد، افزود: حتی اگر قرار باشد اصلاحاتی هم صورت بگیرد، به آسانی نیست و باید براساس یک سری از آیین نامه‌ها چنین اتفاقاتی بیفتد؛ بنابراین کسی حق ندارد سر خود بودجه تصویب شده را اصلاح کند.

ویس کرمی گفت: برای ما هم سؤال است که این تغییرات براساس چه مصوبه ای صورت گرفته؛ چون بودجه را شورای نگهبان تأیید کرده و قانون می گوید آن چیزی را که به تصویب مجلس و سپس به تأییدشورای نگهبان می رسد نباید، تغییر یابد. بنابراین هرچه از مجلس بیرون می رود باید حتماً مصوب صحن علنی باشد و همین مسئله ابهاماتی را برای ما به وجود آورده که باید رفع ابهام شود. برخی دوستان منتقد این هستند که تبصره 19 بر چه اساسی حذف شده یا اینکه چرا در ارقام دست برده شده است.

او تأکید کرد: بعد از پایان تعطیلات مجلس خود ما به دنبال این هستیم که به خاطر حفظ استقلال و کلیت مجلس هم شده، این شبهه برطرف شود.


۱۴۰۰/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...