نسخه چاپی

جزئیات تغییر دامنه نوسان در بورس و فرابورس

عکس خبري -جزئيات تغيير دامنه نوسان در بورس و فرابورس

جزئیات تغییر دامنه نوسان و حجم مبنای معاملات سهام شركت‌های حاضر در بورس و فرابورس از روز شنبه(۲۵ اردیبهشت) اعلام شد.


به گزارش نما، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه یکشنبه گذشته خود با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته، در خصوص متقارن‌سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از این رو دامنه نوسان به جای مثبت ۶ و منفی ۳ درصد به مثبت و منفی ۵ تغییر یافت و اعلام کرد در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه آینده(۲۵ اردیبهشت) حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد.

در این زمینه جزئیات تغییر دامنه نوسان و حجم مبنا در بازارهای مختلف بورس اوراق بهادار و همچنین فرابورس ایران بدین شرح است:

* بورس اوراق بهادار:

- دامنه نوسان در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران مثبت و منفی ۵ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا نیز ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

* فرابورس ایران:

- دامنه نوسان در بازارهای اول و دوم فرابورس مثبت و منفی ۵ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

- دامنه نوسان در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه فرابورس به ترتیب مثبت و منفی ۳، ۲ و ۱ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا در این بازراها نیز به ترتیب ۱۰، ۵ و ۲.۵ میلیارد ریال خواهد بود.

شایان ذکر است دامنه نوسان در کلیه نمادهای معاملاتی مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس و فرابورس نیز مثبت و منفی ۱۰ درصد خواهد بود.

۱۴۰۰/۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...