نسخه چاپی

انفعال عجیب مجمع فدراسیون جودو در قبال اتفاقات رخ داده/ تماشاگرانی كه فقط جشن پیروزی می‌گیرند!

عکس خبري -انفعال عجيب مجمع فدراسيون جودو در قبال اتفاقات رخ داده/ تماشاگراني که فقط جشن پيروزي مي‌گيرند!

در حالی كه جودو ایران در ۲ سال گذشته بدترین اتفاقات تاریخ خود را تجربه كرده، اما مجمع این فدراسیون منفعلانه عمل كرده و تنها نقش تماشاگر را داشته است.


به گزارش نما، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو روز ۹ اردیبهشت ماه و بعد از ارجاع دوباره پرونده ایران از سوی دادگاه حکمیت ورزش، رای نهایی خود را صادر و ایران را تا شهریورماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی از فعالیت و حضور در میادین بین‌المللی محروم کرد.

پس از شوک دوباره به جودو انتظار می‌رفت شاهد واکنشی از سوی اعضای مجمع این فدراسیون باشیم، اما همانند دو سال گذشته هیچ خبری از واکنش اعضای مجمع و روسای هیئت‌ها به اتفاقات رخ داده نبود و همچنان مهمترین رکن اداره فدراسیون جودو در انفعال کامل و عجیب به سر می‌برد و انگار نه انگار که در دو سال گذشته مهمترین و البته بدترین اتفاقات تاریخ جودو ایران رقم خورده است.

مجمعی که به نظر می‌رسد تنها نقش اعضای آن در یکی از مهمترین فدراسیون‌های المپیکی ورزش ایران، تماشاگری ساکت و آرام بوده و اتفاقات این رشته برای اعضای آن از کمترین اهمیت برخوردار است. اعضایی که طبق وظایف خود و به نمایندگی از جامعه جودو باید حضوری فعال در تصمیمات و اداره فدراسیون داشته باشند، اما نه تنها به اهمیت نقش خود آگاه نیستند، بلکه تنها حضور در میان اعضای مجمع برای آنها راضی کننده است و از این سکوت خود راضی هستند.

شاید مهمترین اقدام مجمع فعلی فدراسیون جودو در ۲ سال گذشته حضور در جشن پیروزی فدراسیون جودو بعد از صدور رای دادگاه حکمیت ورزش در جزیره کیش بود. جشنی که در ظاهر به مناسبت پیروزی جودو و رفع تعلیق نامحدود برگزار شد، اما طبق شنیده‌ها و خبرهای غیر رسمی اهدافی مانند تقدیر از اقدامات رئیس فدراسیون جودو در آن نهفته بود. جشنی که علاوه بر هزینه‌های زیاد در این شرایط اقتصادی، خروجی‌اش نه تنها پرسشگری و تحرکی از سوی اعضای مجمع نبود، بلکه بیشتر محفلی برای رفع خستگی دو سال گذشته و تقدیر و تشکر از اقدامات بدون نتیجه اعضا بوده است.

حتی با فرض اینکه اعضای مجمع بعد از صدور رای اولیه دادگاه حکمیت با اعتماد به مجموعه فدراسیون در جشن پیروزی شرکت کردند؛ پس از صدور رای محرومیت جدید، درز اسناد مالی فدراسیون به بیرون و انتشار فایل صوتی خصوصی رئیس فدراسیون که عملاً جودو ایران را در آستانه نابودی قرار داده، شاهد هیچ واکنش و اقدامی از سوی اعضای مجمع نبودیم و به نظر همه اعضا در خواب عمیق به سر می‌برند.

مجمع فدراسیون جودو نسبت به مصاحبه غیرکارشناسی امیرساعد وکیل؛ وکیل فدراسیون نیز بی‌تفاوت است و هیچ ایرادی به اظهارنظرهای وکیل بین‌المللی فدراسیون نمی‌گیرد. مگر می‌شود وکیلی در سطح بین‌المللی از نحوه برگزاری مسابقات المپیک اطلاعاتی نداشته باشد و نداند کمیته بین‌المللی المپیک تنها فدراسیون‌های جهانی را در برگزاری مسابقات به رسمیت می‌شناسد و طبق رای IJF، جودو ایران تا ۲۸ ماه آینده از حضور در میادین بین‌الملی محروم است. اینکه با استناد به کدام قانون قرار است اقداماتی برای حضور بریمانلو در المپیک انجام شود، سؤالی است احتمالا فقط وکیل پاسخ آن را می‌داند.

اتفاقات و مسائل جودو ایران در ۲ سال گذشته به خوبی مشخص کرده که مجمع این فدراسیون کوتاهی زیادی در وظایف خود داشته و تنها نقش تماشاگر بی‌تاثیر را ایفا کرده است. بهتر است تا زمان از دست نرفته، اعضای مجمع به خود بیایند و از حق جامعه جودو دفاع کنند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...