نسخه چاپی

سازمان بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به كرونا چه قدر هزینه كرده است؟

عکس خبري -سازمان بيمه سلامت براي بيماران مبتلا به کرونا چه قدر هزينه کرده است؟

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران هزینه پرداخت شده از سوی این سازمان برای بیماران مبتلا به كرونا را تشریح كرد.


به گزارش نما، مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به در خصوص هزینه‌های پرداخت سازمان بیمه سلامت ایران برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: از اول بهمن ۹۹ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد کل پرونده بیماران مبتلا به کرونا ۳۰۵ هزارو ۵۷۶ مورد بوده است و بیش از دو هزار میلیارد تومان بابت هزینه پرونده‌ها و بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی این سازمان پرداخت شده است؛ به طوری که میانگین هزینه قابل پرداخت از سوی سازمان تقریبا چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به اینکه از مبلغ پرداخت شده از سوی سازمان ۴۱ درصد برای هتلینگ، ۲۵ درصد برای دارو، ۱۰ درصد برای ویزیت و ۷ درصد برای آزمایش هزینه شده است، افزود: برای صندوق روستائیان پانصد میلیارد تومان، صندوق کارکنان دولت سیصد و ۷۰ میلیارد تومان، صندوق ایرانیانیان دویست و ۵۰ میلیارد تومان و سایر اقشار سیصد و ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی همچنین برای بیماران مبتلا به کرونا در نظام ارجاع سطح یک شصت و هفت میلیارد تومان، اتباع حدود ۱۱ میلیارد تومان، زندانیان و مجهول الهویه نیز حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: در مجموع سازمان تاکنون برای هتلینگ بیماران مبتلا به کرونا نزدیک به ششصد میلیارد تومان، داروی مصرفی سیصدو ۷۰ میلیارد تومان، ویزیت یکصدو ۵۰ میلیارد تومان و آزمایش یکصد و ۱۰ میلیارد میلیارد تومان هزینه کرده است.

منبع: میزان

۱۴۰۰/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...