نسخه چاپی

احمد كریمی اصفهانی:

برنامه‌ریزی و اعتماد به مردم راه عبور از موانع در دولت بعدی است

عکس خبري -برنامه‌ريزي و اعتماد به مردم راه عبور از موانع در دولت بعدي است

عضو مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امروز فراورده‌های نفتی و پتروشیمی ما به‌ ویژه بعد از احداث و راه‌اندازی عسلویه به سطح مطلوبی رسیده است و می‌توانیم در حد و اندازه كشورهایی كه در این زمینه مطرح هستند فعالیت كنیم در زمینه گاز، نیروگاه اتمی و تولید برق و... نیز مواردی است كه در سایه برنامه‌ریزی و اعتماد به نیروی داخلی می‌توانیم شاهد جهش اقتصاد شویم.

احمد کریمی اصفهانی عضو مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی در حوزه اقتصادی مطالبی را ناظر بر این داشتند که دنیا از هر ابزاری برای در مضیقه قرار دادن کشور و ملت استفاده می‌کند اگر ما مسائل اقتصادی را مبتنی بر فرمایشات رهبر انقلاب جدی گرفته بودیم جایگاهی متفاوت با امروز می‌داشتیم به‌طوری‌که در زمان تحریم و جز آن می‌توانستیم الگویی برای سایر کشورها باشیم.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان این نکته که تحول باید به‌صورت یک الگو برای اداره سایر کشورها باشد، تأکید کرد: با توجه به دید دولتمردان مبنی بر نگاه به دست بیگانه و حل مشکلات از بیرون که مورد نقد رهبری است باید به مردم خود امید داشته باشیم و هر جا به این شکل اعم از مسائل اقتصادی و امنیتی عمل کردیم توفیق قدرت داشتن و امنیت از آسیب دشمن عایدمان شد.

وی افزود: با اهمیت دادن به نیروهای داخل و رفع موانع می‌توان در حوزه اقتصاد پویا فعال شد، امسال سال رفع موانع است اما تاکنون دستگاه‌های مختلف و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، به بهانه ضوابط و نقص برخی از مسائل شانه خالی کردند؛ بنابراین باید جایی وجود داشته باشد تا رفع این موانع به‌صورت واقعی تحقق یابد.

کریمی اصفهانی رفع موانع برای نظام را یک جهش اقتصادی به‌حساب می‌آورد و ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید رئیس‌جمهوری بتواند سکان‌دار مسئولیت شود که در کنار حضور حداکثری مردم دغدغه او رفع موانع و مشکلات اقتصادی باشد و به نیروی داخلی با برنامه خوب اهمیت دهد.

عضو مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: لازمه داشتن برنامه مناسب امید به داخل است همچنین ما با دارا بودن 7 درصد از منابع جهان و یک درصد جمعیت می‌توانیم موانع بزرگ را حل کنیم. خام فروشی یکی از بزرگ‌ترین مصائب اقتصادی ماست اگر ما بتوانیم به‌طور تدریجی خام فروشی را حل کنیم بخشی از معضل بیکاری حل می‌شود و بخشی از درآمد ملی بالا می‌رود.

وی گفت: امروز فراورده‌های نفتی و پتروشیمی ما به‌ ویژه بعد از احداث و راه‌اندازی عسلویه به سطح مطلوبی رسیده است و می‌توانیم در حد و اندازه کشورهایی که در این زمینه مطرح هستند فعالیت کنیم در زمینه گاز، نیروگاه اتمی و تولید برق و... نیز مواردی است که در سایه برنامه‌ریزی و اعتماد به نیروی داخلی می‌توانیم شاهد جهش اقتصاد شویم.

کریمی اصفهانی در پایان با ذکر این اصل که امروز استکبار بر اقتصاد امید بسته و از نفوذی‌های خود، ایجاد مشکل برای معیشت مردم و با استفاده موارد مورد نظرش را به کشور تحمیل می‌کند، اضافه کرد: بیگانگان به بهانه ایجاد نارضایتی و از بین بردن امید و ایجاد مانع برای کاهش حضور حداکثری تلاش می‌کنند و اگر فردی بتواند با تکیه ‌بر توان داخلی و برنامه مناسب با این موارد برخورد کند، می‌توانیم شاهد رشد کشور باشیم.

۱۴۰۰/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...