نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا درباره همراه بانك جعلی

عکس خبري -هشدار پليس فتا درباره همراه بانک جعلي

رئیس پلیس فتا البرز به كاربران درخصوص نصب اپلیكشین‌های جعلی همراه بانك هشدار داد و گفت: كاربران نرم افزارهای همراه بانك را فقط از منابع معتبر دریافت كنند

به گزارش نما، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری، برخی افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که باید توجه کافی در این زمینه صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: کاربران حتما از نرم افزارهای ضدویروس مطمئن و رمز عبور مناسب بر روی تلفن همراه استفاده کنند و در صورت فروش گوشی تلفن همراه گذرواژه و اطلاعات شخصی خود را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و از این طریق اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران بانکی با توجه به شیوه های مختلف کلاهبرداری سارقان اینترنتی برای دانلود نرم‌افزارهای همراه بانک فقط از سایت‌های اصلی اقدام به عملیات بانکی مانند انتقال وجه خرید شارژ و یا هرگونه تراکنش مالی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا البرز به کاربران استفاده کننده از همراه بانک‌ها تاکید کرد: تلفن همراه خود را به نرم‌افزارهای ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی رسانی مستمر آنها و سیستم عامل و مرورگرهای وب مجهز کرده و اطلاعات رمز اول و دوم ، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و ۲ccv بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...