نسخه چاپی

سردار اسماعیل كوثری در گفتگو با نما:

آمریكایی ها به توافق با ایران نیاز دارند

عکس خبري -آمريکايي ها به توافق با ايران نياز دارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریكایی ها باید بدانند اگر توافقی انجام می دهند، باید به آن احترام بگذارند.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ اظهار داشت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در مذاکرات ایران و ۱+۴ به ایران امتیاز دهند اما مجبور هستند این امتیازات را به ایران بدهند چراکه برخلاف تعهدات خود و تعهدات بین المللی عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها زیر میز مذاکره زدند و از برجام خارج شدند، تاکید کرد: از این رو ایران هم اقدامات خود را انجام خواهد داد. همچنین ما هم موضوعات هسته‌ای و غنی‌سازی ۶۰ درصدی را مد نظر خواهیم داشت و نفوذ خود را در منطقه قطع نخواهیم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای با بیان اینکه ما جلوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها ایستاده بودیم و می ایستیم بیان داشت: آمریکایی ها باید بدانند اگر توافقی انجام می دهند، باید به آن احترام بگذارند.

کوثری با بیان اینکه ایران پیرو تحریم‌های اقتصادی آمریکا به هیچ وجه تحت فشار نیست، اظهار داشت: آمریکایی ها ۴۰ سال است که ما را تحریم کرده اند، مگر ما نتوانستیم زندگی کنیم؟ ما در این شرایط، در جنگ تحمیلی پیروز شدیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در بیاید و از سویی دیگر آن چنان بلایی بر سر داعش آوردیم که شخص ترامپ گفت که هفت هزار میلیارد دلار هزینه شد اما به هیچ نتیجه ای نرسیدیم‌.

این نماینده مجلس تصریح کرد بنابراین این آمریکایی‌ها هستند که به این توافق نیاز دارند.

کوثری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا و ایران بر سر موضوعات پیرامونی بر سر میز مذاکرات خواهند نشست و یا خیر؟ گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها نیایند و تحریم ها علیه ایران را لغو نکنند و تعهد ندهند که بازی دیگری شکل نخواهند داد، قطعاً مذاکرات اینچنینی شکل نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به اصطلاح تعهد دادند و تحریم ها را برداشته و راه ها برای ایران باز شد و ما اطمینان حاصل کردیم، آن وقت می شود با آمریکا مذاکره کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به احتمال مذاکرات صورت گرفته بین ایران و آمریکا تاکید کرد: احتمال این مسئله بسیار بالاست چرا که آنها بیشتر از ما دچار مشکلات شده‌اند و این آمریکایی‌ها هستند که باید به دنبال ما بدوند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...