نسخه چاپی

شعبان ماه عاشقان اهل‌بیت است/شعبان ماه بندگی

شعبان ماه عاشقان اهل‌بيت است/شعبان ماه بندگي

یك كارشناس مذهبی با بیان اینكه شعبان ماه خودسازی، مناجات و نیایش بندگان است، گفت: شعبان تنها ماهی است كه در آن، شهادت هیچ یك از ائمه معصومین در آن واقع نشده است.

به گزارش نما ،حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید هاشمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماه شعبان از ایام الله بندگان و مومنان حقیقت‌جو است. شعبان تنها ماهی است که در آن، شهادت هیچ یک از ائمه معصومین در آن واقع نشده است. ماه شعبان ماه سرور اهل‌بیت علیهم السلام و عاشقان است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند خاندان ائمه اطهار علیهم السلام در ماه شعبان پای به گیتی گذاشته‌اند که سبب فخر انسان‌های آزاده و دوستدارانشان تا قیام قیامت می‌باشند.

هاشمی در خصوص ویژگی‌ها و برکات این ماه گفت: یکی از ویژگی‌های این ماه ولادت با سعادت حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) که در روز سوم ماه شعبان اتفاق افتاده است و در روز چهارم این ماه هم ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) رخ داده همچنین در روز پنجم آن ولادت حضرت سجاد (ع) می‌باشد و بعد از این‌ها در 15 شعبان ولادت پر برکت قطب عالم امکان حضرت ولی اللّه الأعظم مهدی موعود (عج) اتفاق افتاده است که خداوند به وسیله او از زمانی که پدر ما آدم به زمین آمده، وعده نصرت فرموده و وعده داده که زمین را پس از آنکه از ظلم و ستم و بی‌عدالتی پر شده، از عدل و داد پر کند.

وی افزود: ماه شعبان ماه بسیار شریفی بوده و منسوب به پیامبر اکرم (ص) است. و ماه دعا، مناجات و نیایش بندگان و بعد از آن ورود به ماه مهمانی خدا است که همه بندگان به انتظار شهرالله و ضیافه الله نشسته‌اند. ماه شعبان ماه خودسازی، تهذیب، تزکیه نفس و پالایش است تا افراد با قلبی آکنده از مهر و محبت الهی وارد ماه رمضان گردند.

هاشمی با بیان اینکه ماه شعبان مقدمه ماه رمضان است و ماه رمضان ماه ضیافت الهی است، تصریح کرد: آنکه دل خود را از پیش آماده ساخته باشد می‌تواند بهره‌ی فراوان از رزق‌های دنیایی و آخرتی آن بگیرد. خداوند دگر بار درهای رحمتش را به سوی بندگان گشوده و آنها را در غرقگاه زمانی قرار داده که در آن عرض و عرش به هم نزدیک گشته‌اند. ماه شعبان با همه برکات بی پایانش فرا رسیده است و ماه دعا و عبادت است، ماهی که پیغمبر(ص) تا آخر عمر، آن را بزرگ می‌داشتند و در مقابل آن خضوع می‌کردند و خود را به صیام و قیام در ماه شعبان عادت داده بودند. 

این کارشناس دینی با بیان اینکه دعا غیر از قرائت و خواندن کلمات و حروف است، گفت: آنچه سبب استغفار و توبه بنده می‌شود، این است که او به خویشتن و گناهان خویش و کوتاهی‌هایش آگاه باشد. دراین ماه باید مواظب دل‌همان باشیم که غیر خدا به آن راه ندهیم. ‌آن دلی که انسان در آن عشق اتومبیل فلان‌ جور دارد، آن دل نیست، گاراژ است، بنگاه معاملاتی است.

هاشمی در پایان با بیان حدیثی از امام صادق (ع)،گفت: ایشان می‌فرمایند:«القَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْکِنْ فِی حَرَمِ الله غیَرَ الله» ، «دل حرم خداست ، پس در حرم خدا، غیر خدا را ساکن نکنید»

ایسنا 

۱۴۰۰/۱۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...