نسخه چاپی

ادامه بلاتكلیفی فدراسیون ژیمناستیك با 3 ماه سرپرستی/مجلس به وزیر ورزش اولتیماتوم داد

عکس خبري -ادامه بلاتکليفي فدراسيون ژيمناستيک با 3 ماه سرپرستي/مجلس به وزير ورزش اولتيماتوم داد

فدراسیون ژیمناستیك كه در چند ماه اخیر با مشكلات زیادی روبرو بود ۳ ماه است كه با سرپرست اداره می‌شود و وزارت ورزش هنوز برنامه خود را برای ثبت‌نام از نامزدهای ریاست اعلام نكرده است.

به گزارش نما، دوره ۴ ساله ریاست زهرا اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ تیرماه سال گذشته به پایان رسید اما قبل از پایان دوره ریاست، وزارت ورزش و جوانان اقدام به ثبت‌نام نامزدهای ریاست گرفت. با اعلام اسامی تائید صلاحیت شده و عدم تایید رئیس وقت از سوی کمیسیون تطبیق وزارت ورزش، اعتراضات آغاز شد.

با تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون ژیمناستیک هم باطل شد اما چالش‌های وزارت ورزش با این فدراسیون تا چند ماه ادامه داشت. نه اینچه‌درگاهی حاضر به کناره‌گیری بود و نه وزارت ورزش حاضر به برگزاری مجمع. این کشمکش‌ها باعث شد تا مجامع بین‌المللی نیز به موضوع ورود کنند اما این پایان ماجرا نبود و درگیری‌های وزارت ورزش با فدراسیون به قدری بالا گرفت که کار به تعطیلی فدراسیون و سالن‌ها هم کشیده شد.
این درگیری‌ها راه به جایی نبرد تا مسئولان دو طرف پای میز مذاکره نشستند. دفتر فدراسیون ژیمناستیک در مجموعه ورزشی انقلاب باز شد و بالاخره وزیر ورزش و جوانان در حکمی ۲۳ دی ماه حمید احمدی را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد تا کارهای فدراسیون روی زمین نماند. حالا حدود ۳ ماه از دوره سرپرستی می‌گذرد و همچنان خبری از ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون ژیمناستیک نیست.

بلاتکلیفی این فدراسیون و دوچرخه‌سواری باعث شد تا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر این موضوع را گوشزد و تاکید کند در صورتی که این مسائل حل نشود، طرح سوال از وزیر در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر ورزش نوشت: عدم تدبیر و اقدام جنابعالی و وزیر مجموعه منجر به عدم برگزاری انتخابات فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک شده و این ۲ فدراسیون را در آستانه تعلیق قرار داده است. با توجه به اینکه عزمی از جنابعالی دیده نمی‌شود در صورتی که طی ۷ روز آینده اقدام و برنامه‌ریزی به عمل نیاید، اینجانب و سایر نمایندگان با طرح سوال از جنابعالی این موضوع را در کمیسیون و صحن علنی پیگیری خواهیم کرد.

حدود ۵ ماه به بازی‌های آسیایی باقی مانده و هنوز تکلیف این فدراسیون مشخص نشده است. باوجود اینکه در دوره سرپرستی احمدی اردوهای تیم‌های ملی در حال پیگیری است اما تا زمانی که رئیس روی کار نیاید تکلیف مربیان و وضعیت اعزام‌های برون‌مرزی نیز دقیق مشخص نخواهد شد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...