نسخه چاپی

عراق بزرگترین خریدار كفش ایرانی/ ظرفیت تولید كفش در سال ۱۴۰۱ به ۴۰۰ میلیون جفت می‌رسد

عکس خبري -عراق بزرگترين خريدار کفش ايراني/ ظرفيت توليد کفش در سال ???? به ??? ميليون جفت مي‌رسد

رئیس اتحادیه صنف كفاشان دست دوز تهران گفت: اگر شرایط مهیا باشد در سال ۱۴۰۱ میزان ظرفیت تولید كفش را می‌توانیم به ۴۰۰ میلیون برسانیم بنابراین پتانسیل این میزان تولید در كشور وجود دارد.

به گزارش نما، رسول شجری، در خصوص وضعیت صادرات کفش، گفت: در صنعت کفش حدود ۱۰۰ میلیون دلار صادرات صورت می‌گیرد که بیشترین صادرات کفش را به عراق و افغانستان داریم.

وی افزود: باتوجه به شرایط کنونی افغانستان صادرات کفش همانند قبل انجام نمی‌شود و در حال حاضر بیشترین صادرات را به عراق داریم.
رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در خصوص میزان ظرفیت تولید کفش در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: اگر شرایط مهیا باشد تا ۴۰۰ میلیون جفت انواع پاپوش را می‌توانیم در کشور تولید کنیم بنابراین پتانسیل این میزان تولید وجود دارد.

شجری اظهار کرد: باتوجه به اینکه در صادرات مشکلات زیادی وجود دارد باید این مشکلات مرتفع شود تا توسعه در این بخش صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کفش ارزبری زیادی ندارد و اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌کند بنابراین از طریق توسعه این صنعت رشد قابل توجهی را می‌توانیم شاهد باشیم.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران عنوان کرد: برای دستیابی به توسعه در این صنعت باید ساماندهی صورت بگیرد همچنین مسئولان ذیربط می‌توانند به این صنعت ورود پیدا کرده و حمایت کنند تا صادرات صورت بگیرد.

شجری د رادامه گفت: دولت باید تولیدی‌ها را حمایت کند تا به صورت قانونی به حرفه خود ادامه دهند، زیرا بخش خصوصی نقش زیادی در اداره کشور در بخش اقتصاد ایفا کرده است.
منبع: میزان

۱۴۰۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...