نسخه چاپی

علاقمندی قهرمان كشتی جهان به بازیگری و تلاش برای مدال المپیك/قاسم‌‌پور: تا حالا از شهرتم استفاده نكرده‌ام

عکس خبري -علاقمندي قهرمان کشتي جهان به بازيگري و تلاش براي مدال المپيک/قاسم‌‌پور: تا حالا از شهرتم استفاده نکرده‌ام

دارنده مدال طلای كشتی آزاد جهان می‌گوید برای رسیدن به این جایگاه سختی‌های زیادی را تحمل كرده و با مدال المپیك می‌تواند پرونده‌اش در كشتی بسته شود.

به گزارش نما، کامران قاسم‌پور با تغییر وزن و کسب مدال طلای جهان نام خود را در کشتی جهان مطرح کرد. خیلی اهل مصاحبه و فضای مجازی نیست، کشتی‌گیری کمرو که با سختی‌ها و مشکلات زیادی به این جایگاه رسیده که فکر می‌کند با مدال المپیک کارنامه‌اش کامل خواهد شد. در وزن ۸۶ کیلوگرم با حسن یزدانی رقیب بود اما در ادامه تصمیم گرفت شانس خود را در وزن ۹۲ کیلو امتحان کند که موفق هم بود. در زیرگیری خبره است و وقتی پا روی تشک می‌گذارد خیلی‌ها منتظر دیدن یک کشتی ناب ایرانی از سوی او هستند. به بازیگری هم علاقه دارد اما می‌گوید این پیشنهاد اگر اواخر کشتی‌گرفتنش باشد قبول می‌کند.

* شگردم زیرگیری است

* اهل فضای مجازی نیستم

* فکر نمی‌کردم با یزدانی رقیب شوم چون اختلاف وزن زیادی داشتیم

* تغییر وزن در سال ۱۴۰۰ اتفاق خوبی برایم بود

* از کشتی‌های گاتسالوف لذت می‌برم

* سختی‌ها را برای مدال المپیک تحمل می‌کنم

* دوست دارم به آینده سفر کنم

* پیشنهاد بازیگری بدهند قبول می‌کنم

* کتاب زندگی من هر اسمی داشته باشد غمگین است

* در گذشته پیشنهاد مهاجرت می‌شد قبول می‌کردم

متن کامل گفت‌وگو با این آزادکار طلایی جهان را در زیر می‌خوانید:

خیلی از زندگی شخصی شما اطلاعاتی نیست. چرا؟ اهل مصاحبه نیستید یا در فضای مجازی فعالیتی ندارید؟

من نه زیاد اهل فضای مجازی هستم نه مصاحبه. سرم بیشتر به زندگی خودم هست و به حاشیه‌ها هم دامن نمی‌زنم. دلیلی ندارد درباره زندگی شخصی‌ام صحبت کنم.

خیلی‌ها دوست دارند بدانند زندگی شما به عنوان یک قهرمان ملی چطور می‌گذرد؟

بستگی دارد؛ زندگی هر قهرمان به شکلی می‌گذرد و هر کسی به شیوه خودش. من در کل سعی می‌کنم سرم گرم زندگی خودم باشد و روی اهدافی که دارم متمرکز باشم. به مسائل بیرون و اطرافیانم کاری ندارم و همه چیزها به خودم و اطرافیان نزدیکم خلاصه می‌شود.

* گفتی خودت را درگیر حاشیه نمی‌کنی اما در لیگ با یکی از تیم‌ها حاشیه زیادی داشتی و انتقادات زیادی به شما وارد شد.

واقعا در اتفاقی که افتاد هیچ نقشی نداشتم و برایم ناراحت کننده است. من آسیب دیده بودم که نتوانستم در لیگ کشتی بگیرم اما مسئولان آن تیمی که قرارداد داشتم صحبت‌هایی را مطرح کردند که به نظرم منصفانه نبود. باید واقعیت را می‌گفتند و از قضیه مطمئن می‌شدند نه اینکه از دید خود حرف بزنند. نمی‌خواهم دیگر در این باره صحبت کنم چون نزدیکان من به خوبی می‌دانند شرایط من و آسیب‌دیدگی‌ام چطور بود. نمی‌دانم واقعا چرا آن بحث‌ها به وجود آمد.

شما کشتی را با حسن یزدانی در ۱۲ سالگی شروع کردی. فکر می‌کردی روزی هر دو در یک وزن آن هم در سطحی بالا رقیب هم باشید؟

واقعیت این است که نه اصلا چون تفاوت وزنی زیادی با هم داشتیم. من ۲-۳ وزن آن موقع بالاتر از حسن بودم اما در طول زمان اتفاقاتی می‌افتد که انسان از آنها خبر نداشته است.


روزی که برای نخستین بار سالن کشتی رفتی و دوبنده را پوشیدی به اینجایی که الان هستی فکر می‌کردی؟

اگر راستش را بگویم واقعیت این است زمانی که بچه بودم و تازه شروع کرده بودم اصلا به این چیزها فکر نمی‌کردم چون درکی از این مسائل نداشتم. خیلی بازیگوش بودم و به باشگاه می‌رفتم که وقتم را بگذرانم. بعد از چند سال وقتی درکم بیشتر شد، فهمیدم قهرمانی شیرین است و لذت دارد. فکر می‌کنم بعد از ۲-۳ سال که باشگاه می‌رفتم در مسابقات استانی اول شدم آنجا بود که حس خوبی داشتم و با خودم گفتم اگر قهرمان جهان و المپیک شوم چه حسی خواهم داشت. اوایل فکر نمی‌کردم روزی قهرمان جهان شوم اما خدا این لطف را به من داشته که این موفقیت‌ها نصیب من شود. امیدوارم المپیک هم بتوانم مدال خوبی بگیرم تا پرونده‌ام کامل شود.

خیلی‌ها براین باور هستند با تغییر وزن و رفتن به ۹۲ کیلوگرم باعث شد تا خودت را نشان دهی. نظرت در این باره چیست؟

خودم هم همین اعتقاد را دارم. تغییر وزن اتفاق خوبی بود که برایم در سال ۱۴۰۰ افتاد. فعلا در این وزن کشتی می‌گیرم تا ببینم تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس خدا برایم چه می‌خواهد.

با تغییر وزنی که دادی نمی‌توانی در المپیک شرکت کنی. با این شرایط به مدال المپیک فکر می‌کنی؟

۱۰۰ درصد. فردی که ۱۵ سال از زندگی، جوانی و وقتش را صرف این ورزش یا هر کاری می‌کند مسلما می‌خواهد به جایی برسد و قطعا هدفی دارد. نمی‌شود فردی ۱۵ سال همه چیزش را بگذارد بی‌ثمر بماند. من هم اهدافی دارم که می‌خواهم به آنها برسم. شما ببینید مدت‌ها در این محیط کوچک هستیم هر چند ممکن است برخی بگویند جای ما خوب است اما من که ۱۲ سال یا ۱۵ سال اینجا بوده‌ام، سخت است چون بیرون هم نمی‌رویم. اگر این سختی‌هایی که می‌کشیم هدفی پشتش نباشد نمی‌شود. من هم این سختی‌ها را تحمل می‌کنم تا نتیجه‌اش مدال المپیک باشد.

خیلی از پیشکسوتان کشتی وقتی در مورد شما صحبت می‌کنند از زیرگیری‌هایت می‌گویند. به جز زیرگیری فن دیگری هست که شما را با آن فن بشناسند؟

من بیشتر فنی که اجرا می‌کنم و در واقع شگرد من محسوب می‌شود که با آن امتیازات زیادی هم می‌گیرم زیرگیری است. اگر شرایط فراهم باشد فنون دیگر را هم کار و اجرا می‌کنم اما کارم در زیرگیری است.

مدال طلایی که در وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات جهانی نروژ کسب کردی حالا رقیبان دید دیگری نسبت به شما دارند. فکر می‌کنی این طلا چگونه شما را به جهان نشان می‌دهد؟

برای اولین بار بود که در وزن جدید یعنی ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گرفتم به همین دلیل فکر می‌کنم با مدالی که در این وزن گرفتم حالا رقبا بیشتر مرا آنالیز خواهند کرد و بیشتر نقاط ضعف و قوت مرا پوشش خواهند داد البته من هم برنامه‌هایی دارم تا ضعفم را پوشش دهم و نقاط قوتم را بیشتر کنم.

خیلی‌ها براین باور هستند شما ورزشکاری خاکی هستی. فکر می‌کنی اطرافیانت چطور به این حرف رسیده‌اند؟

دوستان و عزیزان لطف دارند. شاید چون سرم در لاک خودم هست این موضوع را مطرح کرده‌اند. من آدم پرحاشیه‌ای نیستم و شاید همین باعث شده بگویند خاکی هستم. من این مدل شخصیت را دارم و هر جوری که بوده باشم سعی می‌کنم تا آخر همین طور بمانم به همین دلیل سعی می‌کنم این شخصیتی که دارم تغییری نکند.

کشتی‌گیران مطرح زیادی در جهان بودند. اگر به شما بگویند این فرصت را داری که بتوانی با یکی از کشتی‌گیران مطرح در طول تاریخ مبارزه کنی کدام کشتی‌گیر را انتخاب می‌کنی؟

من تا به حال به این چیزها فکر نکرده‌ام و نمی‌دانم چه بگویم. البته ورزشکارانی بودند که از سبک کشتی آنها لذت می‌بردم مثلا وقتی کشتی‌های مراد گاتسالوف را می‌دیدم لذت می‌بردم حتی همین الان هم فیلم‌های کشتی او را می‌بینم و سبک کشتی او را دوست دارم. به قول ما گردن کلفت کشتی می‌گرفت و از بچگی هم فیلم‌های او را می‌دیدم و الان هم همین طور.

اگر شما همین الا سوار ماشین زمان بشوی، دوست داری در کدام برهه تاریخی متوقف شوی؟

دوست دارم آینده را ببینم چون همیشه دوست دارم ببینم آینده‌ام چطور خواهد شد. دوست ندارم به عقب برگردم.

قاسمپور: کتاب زندگی غمگین است/ فکر نمی‌کردم با یزدانی رقیب شوم

معمولا وقتی ورزشکاری چهره می‌شود با پیشنهاد بازیگری هم روبه‌رو می‌شود. اگر به شما این پیشنهاد را بدهند قبول می‌کنی؟

اگر کسی بخواهد وقتش را صرف ۲ حرفه کند یکی از آنها کمرنگ می‌شود و یکی را از دست می‌دهد. فعلا به این موضوع فکر نکرده‌ام اما اگر روزی این پیشنهاد به من شود سعی می‌کنم اواخر کشتی‌ام باشد چون الان نمی‌شود. خیلی بازیگری را دوست دارم اما الان در این شرایط نمی‌شود. اگر اواخر کشتی این پیشنهاد به من بشود آن را قبول می‌کنم.

اگر قرار باشد از زندگی شما در این سالها فیلمی ساخته شود دوست داری نقش شما را کدام بازیگر بازی کند؟

(می‌خندد) نمی‌دانم و واقعا به این هم فکر نکردم اما احساس می‌کنم بهترین بازیگر زندگی هر فردی خودش است و دوست دارم خودم آن نقش را بازی کنم.

اگر قرار باشد کتاب زندگی شما را بنویسند نام آن را چه می‌گذاری؟

من در زندگی‌ام خیلی سختی کشیدم، مشکلات زیادی داشتم، اتفاقات زیادی برایم افتاده که در خیلی مواقع از زندگی برایم ناامیدکننده بود. بنده ناشکری نیستم اما یکسری چیزها برایم سخت بود. کتاب زندگی من هر اسمی داشته باشد بسیار غمگین خواهد بود.

از اتفاقات بدی که گذرانده‌ای صحبت کن. چون خیلی از علاقمندان به کشتی این افتخارات و مدال‌های شما را می‌بینند و اطلاعاتی از سختی‌هایی که یک قهرمان داشته ندارند.

هر ورزشکاری در زندگی‌اش حتما سختی کشیده و شاید حتی بیشتر از من. سختی، ناامیدی، طعنه و کنایه، شکست، دید دیگران، بی پولی و خیلی چیزهای دیگر بوده است. همین موارد باعث شده تا حواسم به زندگی خودم باشد و به چیزهای دیگر خیلی توجه نکنم.

پس لحظاتی هم بوده که شما تصمیم بگیری کشتی نگیری؟

بله قطعا بوده است.

توضیحات بیشتری می‌دهی؟

وقتی شخصی ناامید شود چنین تصمیماتی می‌گیرد و من هم وقتی ناامید بودم گفتم کشتی نمی‌گیرم اما برگشتم. شاید می‌خواستم روزی پشیمان نشوم چون با خودم گفتم من سنی ندارم و تلاش کنم تا شاید نتیجه بگیرم. زمان‌هایی هم بود که می‌گفتم نه باید کشتی را رها کنم اما بعد با خودم می‌گفتم همین یکسال را ادامه بدهم وقتی نتیجه گرفتم همین برایم انگیزه شد تا ادامه دهد.

شما چهره‌ای مشهور در کشتی هستی، تا به حال این موضوع باعث شده تا در جایی به نفع خودت استفاده کنی؟

من آدم کمرویی هستم و بیشتر کسانی که مرا می‌شناسند این موضوع را می‌دانند. شاید زشت باشد این کلمه را بگویم اما آدم "دریده‌ای" نیستم. فکر نمی‌کنم تا به حال اتفاق افتاده باشد بخواهم از شهرت خودم استفاده کنم. البته مواقعی بوده عزیزان به من لطف داشتند و وقتی مرا شناخته‌اند کارم را راه انداختند. مردم شهرم به من لطف زیادی دارند و من شرمنده آنها می‌شوم. این محبت‌ها مسئولیت ما را بیشتر می‌کند تا جوابگوی این محبت‌ها باشیم.

بهترین خبری که در مورد شما تیتر شد چه بود؟

نمی‌دانم خیلی خبرها بوده که من خوشحال شده‌ام. مانند اعلام رنکینگ بهترین کشتی‌گیران از سوی اتحادیه جهانی که در وزن ۹۲ کیلوگرم برتر شدم این خبر واقعا مرا خوشحال کرد.

قاسمپور: کتاب زندگی غمگین است/ فکر نمی‌کردم با یزدانی رقیب شوم

عجیب‌ترین شایعه‌ای که در مورد خودت شنیده‌ای چیست؟

شایعه زیاد است! نمی‌دانم چه بگویم.

به جز کشتی رشته دیگری هست که آن را دنبال کنی یا پیگیر باشی؟

خیر اصلا حتی فوتبال را هم تماشا نمی‌کنم. برخی هستند که موقع دربی هیجان دارند و فوتبال تماشا می‌کنند من در اتاق خودم فیلم می‌بینم یا تلویزیون تماشا می‌کنم.

آخرین فیلمی که دیدی چه بوده؟

وایکینگ‌ها. البته اهل موسیقی هم هستم اما حوصله کتاب خواندن ندارم.

خواننده مورد علاقه‌ات کیست؟

اگر اسم نبرم بهتر است چون ممکن است دلخوری پیش بیاید.

کشتی‌گیرانی بوده‌اند که به دلایل متعددی مهاجرت کرده‌اند، اگر این پیشنهاد به شما شود قبول می‌کنی؟

اگر قبلا و در گذشته این پیشنهاد را مطرح می‌کردند بله قبول می‌کردم اما الان نه. الان مدال‌های زیادی کسب کرده‌ام و انگیزه‌ای دارم که بخواهم برایش بجنگم. از طرفی آنقدر محبت مردم عزیز کشورم را دیده‌ام که الان به مهاجرت فکر نمی‌کنم.

صحبت پایانی؟

از مردم عزیزم تشکر می‌کنم برایمان دعا کنند تا جایی که توان داریم تلاش و دلشان را شاد کنیم.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...