نسخه چاپی

عدم استقبال اوكراینی‌ها با سفر اشتان‌مایر به اوكراین

عکس خبري -عدم استقبال اوکرايني‌ها با سفر اشتان‌ماير به اوکراين

رسانه‌ها گزارش دادند در حالی كه رئیس جمهور اوكراین قصد داشت به كی‌یف سفر كند اما مقام‌های اوكراینی از سفر وی استقبال نكرده‌اند.

به گزارش نما، «فرانک والتر اشتان‌مایر» رئیس جمهور آلمان روز سه شنبه تایید کرد که از وی برای سفر به کی‌یف، پایتخت اوکراین استقبال نشده است.

وی گفت در حالی که قصد داشت به همراه چهار مقام ارشد اتحادیه اروپا به کی‌یف سفر کند تا همبستگی خود با اوکراین را ابراز کند، از سفر وی استقبال نشده است.

مقام‌های اوکراینی مدعی هستند که اشتان‌مایر روابط نزدیکی با روسیه داشته و بر اساس گزارش رسانه‌های آلمانی، نام وی در کی‌یف با تلاش برای اجرای توافقنامه مینسک در دونبال با نام «فرمول اشتان‌مایر» شناخته می‌شود.

اشتان‌مایر قصد داشت روز چهارشنبه گذشته به همراه همتایان خود از لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی به کی‌یف سفر کند تا «پیام قدرتمند همبستگی مشترک اروپایی‌ها با اوکراین» ارسال شود اما گویا این سفر با استقبال اوکراینی‌ها همراه نشد.

روزنامه بیلد آلمان نوشت که اوکراینی‌ها، اشتان‌مایر را متهم می‌کنند که روابط نزدیکی با روسیه داشته و رئیس جمهور کنونی را با خط لوله گاز نورد استریم ۲ مرتبط می‌دانند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...