نسخه چاپی

واكنش رئیس موزه ملی به یك بازدید پرحاشیه

عکس خبري -واکنش رئيس موزه ملي به يک بازديد پرحاشيه

رئیس موزه ملی ایران گفت: وزیر با هماهنگی امنای اموال حاضر، با پوشش دستكش و صرفاً آثاری را كه امكان داشت با دست و باقی را در محل خود و روی میز مشاهده كردند.

به گزارش نما، جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران در واکنش به حواشی بازدید وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از گنجینه موزه ملی ایران اظهار کرد: بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مخزن موزه ملی ایران واکنش‌های متعددی را به همراه داشته و این نشان از احساس مسئولیت جامعه به میراث فرهنگی و اخبار مرتبط با آن است و این ضامن صیانت از یک هویت ملی کهن و جای بسی خرسندی است و از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: بازدید وزیر از مخزن با هدف آشنایی و بررسی وضعیت این مکان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی صورت گرفته و وقتی که با غنا و تعداد بالای آثار در مخزن روبرو شدند، با نگاهی ویژه این پیام ویدیویی را اعلام کردند: «آثار فراوانی داریم و فضای موجود برای نمایش پاسخگو نیست».

نوکنده تصریح کرد: در واقع این پیام را هم برای مسئولان و هم برای مردم مخابره کردند تا با یاری همدیگر بتوانیم با یک همت عالی آثار بیشتری را نمایش دهیم. نکته‌ای که باید آن را یک خواست و برنامه ملی تلقی کرد.

واکنش رئیس موزه ملی به یک بازدید پرحاشیه

وی در ادامه گفت:در این بازدید آقای وزیر موضوعات دیگری از مشکلات بنیادی موزه را از نزدیک مشاهده کردند، مانند ضرورت بازسازی موزه ایران باستان، تقویت زیرساخت‌های سایبری موزه ها، ادامه استانداردسازی مخازن و خبرهای خوشی که متعاقبا درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کل موزه ملی ایران تأکید کرد: مطالب مهمی که در متن پیام ایشان بود که باید مورد توجه قرار گیرد و از اصل موضوع و آرزوهای دیرینه همه دوستداران میراث فرهنگی برای موزه ملی فاصله نگیریم و بهتر است همگی کمک کنیم تا موزه ملی ایران روز به روز به وضعیت بهتر و مطلوب‌تری برسد. چرا که همه ما وظیفه داریم میراث بان و حافظ خوبی برای یک گذشته پرافتخار باشیم و آن را به نسل‌های بعد بسپاریم.

وی گفت: در توضیح آثاری که ایشان در دست داشتند، وزیر با هماهنگی امنای اموال حاضر، با پوشش دستکش و صرفاً آثاری را که امکان داشت با دست و باقی را در محل خود و روی میز مشاهده کردند و آقای وزیر کاملاً همراه برای رعایت مقررات در زمان بازدید بودند.

وی تصریح کرد: آقای وزیر پس از این بازدید با حساسیت موضوع حفاظت از اشیا فرهنگی و تاریخی را در موزه دنبال می‌کند و همچنین موضوعات کلیدی مغفول مانده موزه را نیز مورد عنایت ویژه قرار می‌دهد.
امیدوارم ساختمانی در خور موزه در قرن جدید بسازیم و موزه فعلی را استاندارد کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: از آقای ضرغامی سپاسگزاریم با این بازدید فرصتی برای دیده شدن مشکلات موزه ملی ایران فراهم کرد و از همه کسانی که با نقدهای دلسوزانه نشان دادند حامی موزه ملی ایران هستند از آن‌ها هم قدردانی می‌کنیم.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...