نسخه چاپی

آزادسازی كشتی ایران در یونان

بازی دو سر باخت یونان

عکس خبري -بازي دو سر باخت يونان

این یك واقعیت است كه در نظام بین الملل حق یك كشور با توجه به میزان توانمندی او تعریف می شود و كشوری كه از خود ضعف نشان می دهد نمی تواند حق خود را از نظام بین المللی دریافت كند

مدنی- دادگاه يونان حكمي را كه به امريكا اجازه مصادره محموله نفت ايران در سواحل اين كشور مي‌داد، لغو كرد. سفارت ايران در يونان اعلام كرده است كه كل محموله نفت اين كشتي‌ها به ايران مسترد مي‌شود.
احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان، روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در پی پیگیری‌های فشرده، دادگاه تجدیدنظر یونان حکم اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو کرد و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد.
چند ماه پیش بود که ، دولت یونان اقدام به توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران و انتقال محموله آن به ایالات متحده آمریکا کرد. مساله ای که با هیچ یک از بنیان های حقوق بین الملل و تجارت بین المللی همخوانی نداشت. در همین راستا، ایران نیز اندکی بعد، اقدام به توقیف دو نفتکش یونانی در آب های جنوبی مجاور خود کرد و به نوعی به اقدام غیرقانونی یونانی ها با هدف استیفای حقوق حقه کشورمان پاسخ داد.
دبیر شورایعالی امنیت ملی طی یک توییت اعلام کرد که "تغییر رفتار یونان پس از واکنش مقتدرانه ایران، در کنار ده‌ها تجربه دیگر نشان می‌دهد تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در آژانس و چه در سایر عرصه‌ها، اقدام متقابل است."
این یک واقعیت است که در نظام بین الملل حق یک کشور با توجه به میزان توانمندی او تعریف می شود و کشوری که از خود ضعف نشان می دهد نمی تواند حق خود را از نظام بین المللی دریافت کند، مواجهه ی ایران با موضوع نفت کش های یونانی به خوبی این موضوع را به اثبات رساند همچنین این پیام را به گوش دنیا رساند که جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی بسیار قدرتمند است و حاضر نیست ذره ای از منافع ملی خود کوتاه بیاید. قدرتمندی ایران در حوزه ی نظامی امروز باعث شده تا کشورهای غربی جرات تجاوز به ایران را نداشته باشند این نکته در سایر حوزه ها هم وجود دارد که قدرتمندن شدن باعث می شود تا سایر کشورها از تعدی به ما دست بکشند بنابراین این نگاه باید به متخصصین دیگر حوزه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی کشور سرایت پیدا کند تا پیگیری یک ایران قوی مطلوب همه متخصصین و نخبگان ما باشد.

۱۴۰۱/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...