نسخه چاپی

سید مصطفی میرسلیم :

شهدا ثابت كردند نباید اهداف آرمانی، متاثر از سختیهای روزمره شود

عکس خبري -شهدا ثابت کردند نبايد اهداف آرماني، متاثر از سختيهاي روزمره شود

شهدای بزرگوار موتلفه، ضمن پیش‌بینی دقیق مراحل اجرائی برای اقدام موفق، خود را برای ابراز پایمردی و برافروخته نگاه‌داشتن مشعلی كه روشن شده بود ، با ابلاغ پیام اقدام انقلابی خود به مردم، الگویی برای حفظ ثبات قدم تا نوشیدن شربت شهادت، ارائه كردند. آنها اثبات كردند چگونه نباید اهداف آرمانی، متاثر از سختیهای روزمره جامعه و تنگناهای معیشتی شود .

صادق رخ فرد- سید مصطفی میرسلیم معتقد است که شهدای بزرگوار موتلفه، ضمن پیش‌بینی دقیق مراحل اجرائی برای اقدام موفق، خود را برای ابراز پایمردی و برافروخته نگاه‌داشتن مشعلی که روشن شده بود ، با ابلاغ پیام اقدام انقلابی خود به مردم، الگویی برای حفظ ثبات قدم تا نوشیدن شربت شهادت، ارائه کردند. آنها اثبات کردند چگونه نباید اهداف آرمانی، متاثر از سختیهای روزمره جامعه و تنگناهای معیشتی شود .

به مناسبت سالروز شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی گفتگویی با مهندس میرسلیم رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی انجام داده ایم که مشروح آن در ادامه از نظرتان می گذرد .


به نظر شما انگیزه اصلی شهدای موتلفه در اعدام انقلابی منصور چه بود؟

بسم الله الرحمن الرحیم. انگیزه اصلی آنها به ایمان و اعتقاد راسخشان بر می گردد. آنها بدرستی احساس مسئولیت کردند نسبت به شرائط طاغوتی حاکم بر جامعه و بنا به تعهد ایمانی خود بپاخاستند.


 آیا اقدام متعهدانه آنها فقط متکی به شور و شوق انقلابی آن زمان بود؟

شور و شوق انقلابی به جای خود محفوظ؛ تشخیص این که مسئولیت مشکلات مبتلابه کشور و نواقص و ظلم‌هاییکه در جامعه رخ می دهد با کیست، نیازمند آگاهی عمیق از شرائط اجتماعی و بررسی علتها و شناسایی عوامل بوجودآورنده نابسامانیها است و این راه را شهدای موتلفه با دقت طی کردند و مبنای اقدام آنها کاملا آگاهانه بود. آنها ریشه‌ها را می شناختند و عوامل موثر اصلی را تشخیص داده بودند و عمل آنها متکی به غلیان احساسات نبود.


چه نکاتی در فرآیند تصمیم‌گیری آنها دخیل بود؟

 با توجه به بحرانی بودن شرائط خفقانی آن دوران و خطیر بودن آثار و عواقب تصمیم‌گیری درباره ضرورت اصلاح و رفع اشکال، شهدای بزرگوار موتلفه تشخیص خود را در سلسله مراتب ولایی، عرضه کردند تا مطمئن باشند گرفتار غلبه نفسانیات نشده‌اند و کار آنها در بارگاه الهی قابل دفاع و عدم اقدام آنها ناخشنودی حق‌تعالی را دربردارد. لذا مبادرت به استئذان(اجازه گرفتن) نمودند.

 

 پس از اذن گرفتن چگونه مبادرت به اقدام انقلابی خود نمودند؟

ابتدا درمورد مصداق موردنظر و بارزبودن بطلان او به مشورت پرداختند و سپس برای اقدام انقلابی خود به طراحی پرداختند و جزئیات برنامه و الزامات آن را مشخص کردند و ضمن رعایت جنبه‌های حفاظتی به گردآوری اطلاعات و تکمیل اطلاعات اجرائی پرداختند.


چگونه وارد صحنه عمل شدند؟

پاسخ: اجرای چنان طرحی با توجه به آثار و عواقب مهمی که دربردارد باید بدون نقص باشد و لذا شهدای بزرگوار مبادرت به تمرین عملیات نمودند به گونه ای که مطمین شوند حتی در شرائط پیش بینی نشده ، اجرای طرح با مشکل مواجه نمی شود و با تسلطی که بر نحوه اجرای طرح وجود دارد و مقابله درجا با حالات اضطراری، نتیجه مطلوب حاصل می شود.


 آیا امکان پیش بینی تمام حالات اضطراری وجود داشت؟

پاسخ: قطعا امکان پیش بینی کامل همه جزئیات وجود نداشت اما تقسیم وظیفه هوشمندانه با توجه به خصوصیات فردی شهدا، وتعیین زمان‌بندی و اجرای داهیانه طرح موجب تفوق بر آثار ناشی از رخ نمودن حالات استثنائی و اضطراری پیش‌بینی نشده، گشت.

 

پس از اجرای طرح چه تحولی در وضع روحی شهدای بزرگوار رخ داد؟

پاسخ: شهدای بزرگوار موتلفه، ضمن پیش‌بینی دقیق مراحل اجرائی برای اقدام موفق، خود را برای ابراز پایمردی و برافروخته نگاه‌داشتن مشعلی که روشن شده بود ، با ابلاغ پیام اقدام انقلابی خود به مردم، الگویی برای حفظ ثبات قدم تا نوشیدن شربت شهادت، ارائه کردند. آنها اثبات کردند چگونه نباید اهداف آرمانی، متاثر از سختیهای روزمره جامعه و تنگناهای معیشتی شود .

۱۴۰۱/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...