نسخه چاپی

استفاده روسیه از موشك‌های جدید با دقت بالا در اوكراین

عکس خبري -استفاده روسيه از موشک‌هاي جديد با دقت بالا در اوکراين

ارتش روسیه از موشك‌های جدید با دقت بالا و با برد پروازی ۱۴.۵ كیلومتر در نبرد اوكراین استفاده كرده است.

به گزارش نما، یک منبع به خبرگزاری ریانووستی گفت که روسیه شروع به استفاده از موشک‌های جدید بالگرد با دقت بالا «محصول ۳۰۵» در یک عملیات ویژه در اوکراین کرد.

این موشک برای اولین‌بار در Army-۲۰۲۱ ارائه شد، برد پروازی آن ۱۴.۵ کیلومتر است، وزن کلاهک انفجاری آن بالای ۲۵ کیلوگرم (و در مجموع ۱۰۵ کیلوگرم) است.

این موشک حالت‌های هدایت متفاوتی دارد: گزینه «آتش - فراموش کردن» زمانی که بالگرد در حالت تعلیق است، مورد را هدف قرار می‌دهد؛ حالت «کنترل از راه دور - پرتاب» زمانی است که با توجه به مختصات ارسال شده هدف خارج از دید قرار دارد و هنگام نزدیک شدن به هدف دوربین آن روشن و تصویر به اپراتور سلاح‌ها در کابین خلبان منتقل می‌شود.
روز گذشته نیز «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در خصوص حملات موشکی تازه روسیه به مقر نظامیان روسیه اعلام کرد در یکی از این حملات موشکی بیش از ۵۰ ژنرال و افسر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روس یک پست فرماندهی اوکراین را در حالی که افسران ارشد ارتش در حال برگزاری جلسه بودند هدف قرار دادند. این حمله نزدیک «دنیپرو» چهارمین شهر بزرگ اوکراین بود که طی آن از راکت‌های «کالیبر» دریا پایه استفاده کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...