نسخه چاپی

نما بررسی كرد؛ چرا نمی‌توانیم به غرب و آمریكا اعتماد كنیم؟

نما بررسي کرد؛ چرا نمي‌توانيم به غرب و آمريکا اعتماد کنيم؟

آمریكا و اروپا با ادامه نمایشنامه تحریم‌ها، خود را به سخره گرفته‌اند و اثبات كرده اند كه اصلا قابل اعتماد نیستند.

صادق رخ فرد- به گزارش نما ، هرگاه صحبت از مذاکره با آمریکا به میان می‌آید، مقام معظم رهبری از «غیر قابل اعتماد» و عهدشکن بودن این کشور سخن گفته‌اند. ایشان پیش از این درباره مذاکره با آمریکا فرموده بودند: «من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ی ما نشان می‌دهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکایی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم منظورشان از گفتگو این نیست، منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید!»

از این رو نگاهی به عملکرد سیاستِ خارجی آمریکا در هر دوره‌ای، مُهر تأییدی بر سخنان مقام معظم رهبری است؛ ساکنان کاخ سفید فارغ از حزب دموکرات و یا جمهوری‌خواه، یک سیاست واحد را دنبال می‌کنند و آن اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی است. 

همین چند روز پیش بود که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۲۵ شخص و ۴ مؤسسه رسانه‌ای ایران را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.براساس خبر منتشر شده: سه رسانه ای ایرانی (فارس تسنیم و پرس تی وی) به بهانه «سرکوب آزادی بیان و محدود کردن دسترسی آزاد» به اطلاعات تحریم شده اند، البته این تحریم داستان جدیدی نیست و قبل از این نیز شرکای سیاسی آمریکایی‌ها طی اقدامی تحریم های جدید علیه ایران اعمال کرده بودند.ما از کانادا سخن می‌گوئیم؛ وزارت امور خارجه این کشور با طرح ادعای واهی «اخلال در صلح و امنیت جهانی»، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه برخی مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است!

آمریکا با همیاری غربی ها تلاش می کند تا با تحریم های ظالمانه پازل خود درقبال «جمهوری اسلامی ایران» را تکمیل کند و در همین راستا فشارهای خود را به کشورهای دیگر هم وارد می کند تا آنها در زمین تحریم بازی کنند اما تاکنون موفق نشده و نخواهند شد.این پایان ماجرا نبود، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا با صدور بیانیه‌ای مشترک، در ادامه جوسازی‌ها علیه قدرت موشکی ایران در سایه ادعای بی‌اساس همکاری نظامی تهران و مسکو در جنگ اوکراین، خواستار عدم رفع تحریم‌های موشکی ایران شد که مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مهرماه امسال پایان می‌یابد.

عباسعلی کدخدایی در واکنش به این اقدام در توئیتی، نوشت: این بیانیه به سخره گرفتن حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی بود و بار دیگر ثابت کرد که غرب زمانی که مسئله پایبندی به تعهدات در میان باشد، ‌قابل اعتماد نیست.

حمید رضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی نیز درباره تحریم ها غرب و آمریکا علیه ما، می گوید: آمریکا با تلاش‌های فراوان سعی داشت فروش نفت ایران را به صفر برساند که موفق به انجام آن نشد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در نظر داشتند که محدودیت‌های بانکی فزاینده‌تری برای ایران به وجود بیاورند تا مبادلات مالی ایران به حداقل تقلیل یابد. وی با بیان اینکه سیاست اصلی آمریکا این است تا با ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور ما یک شکاف و دو گانگی بین مردم ایجاد کند و آثار و تبعات مسائل اقتصادی را به حوزه‌های سیاسی بکشاند، تاکید کرد: جنگ روانی، تبلیغاتی و اقتصادی آمریکا علیه ایران تازگی ندارد اما آنها نتوانستند دیگر کشورهای دنیا را با خود هماهنگ کنند.

به هرحال آنچه مشخص است، آمریکا و اروپا با ادامه نمایشنامه تحریم‌ها، خود را به سخره گرفته اند و اثبات کرده اند که اصلا قابل اعتماد نیستند.

۱۴۰۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...