نسخه چاپی

نما گزارش می‌دهد؛ چرا خستگی و ناامیدی در«عصر پیشرفت» ممنوع است؟

نما گزارش مي‌دهد؛ چرا خستگي و نااميدي در«عصر پيشرفت» ممنوع است؟

هر قدمی كه ما با تحمل سختی‌ها و تحریم‌ها برای پیشرفت كشور برداشته ایم و با آن اقدام،دشمنان خشم گین شده‌اند شایسته تمجید است و باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش نما ، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۹ فروردین‌ ۱۳۵۹ رسما روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا را قطع کرد و دستور داد همه دیپلمات‌های ایرانی به‌فاصله ۲۴ ساعت آمریکا را ترک کنند.

این اقدام او در پاسخ به دستور امام‌خمینی انجام شد که تحت‌نظر بودن گروگان‌های آمریکایی در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا را زیر مراقبت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تایید کرده بود. رئیس جمهور وقت آمریکا همچنین گفته بود: رهانکردن گروگان‌ها بهای سنگینی برای ایران و مصالح ایران خواهد داشت!

به‌دنبال این قطع ارتباط از سوی دولت آمریکا، کارتر اقداماتی را هم علیه دولت ایران انجام داد:

1- صادرات آمریکا به ایران بلافاصله قطع شد.

2- صورت‌برداری هشت‌هزار میلیون دلار سرمایه‌ها و دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکایی که پس از تسخیر لانه جاسوسی توقیف شده، برای تامین خسارت خانواده‌های گروگان‌ها

3- ویزایی برای هیچ ایرانی در آینده صادر نخواهد شد و ویزاهایی هم که برای ورود به آمریکا صادر شده بود، باطل شده است.

اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران از آن مقطع-59- تا به امروز در قالب تحریم های ظالمانه اعمال می شود و این نشان می دهد مثلث جبهه استکبار، رژیم صهونیستی و غربی‌ها تمام هم و غم خود را برای شکست گفتمان انقلاب اسلامی و خط مقاومت به کار بسته است اما «زهی خیال باطل» چرا که از یک سو انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل و با قوت و قدرت مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند و دیگر به «قله» نزدیک شده و از سوی دیگر بازیگر تاثیر گذار در منطقه نیز به حساب می‌آید و این تحرکات برای آمریکا و صهونیستی‌ها سنگین تمام می‌شود.

آنها که با سرمایه‌های هنگفت به تقابل با «جمهوری اسلامی ایران» می‌پردازند تا به حال تیرشان به سنگ خورده است و علی رغم میل باطنی‌شان مجبور به عقب نشینی شده‌اند؛ نمونه اخیر آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ما بود. آمریکا و ایران ماه گذشته بر سر تبادل شماری از زندانی‌ها و آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی به توافق رسیدند. طبق خبر منتشر شده، دارایی‌هایی که در کره جنوبی مسدود شده بود در ماه آگوست برای مبادله و انتقال به ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد.

تحریم می‌کنند، ما به پیشرفت می‌رسیم؛ از دست یابی ایران به موشک‌های کروز و فتاح عصابی می‌شوند اما صنعت دفاعی بدون توجه به کنش و واکنش آنان با قدرت در ریل *«قوی شدن»* حرکت می‌کند. در حوزه علم و فناوری هم که کارنامه خوبی تاکنون ارائه داده‌ایم، براین اساس باید اذعان داشت هر قدمی که ما با تحمل سختی‌ها و تحریم‌ها برای پیشرفت کشور برداشته ایم و با آن اقدام،دشمنان خشم گین شده‌اند شایسته تمجید است و باید با جدیت دنبال شود. به فرموده رهبر انقلاب« به قله ها نزدیک شده‌ایم، روز شوق و امید و حرکت است؛ خستگی و ناامیدی ممنوع»


۱۴۰۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...