نسخه چاپی

مانع خروج جوامع از ظلمت به نور كیست؟

حميدرضا ترقي

حمیدرضا ترقی

خدای متعال میفرماید که «کِتابٌ اَنزَلنَاهُ اِلَیکَ لِتُخرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ اِلَى النّور‌»؛‌ظلمات چیست؟ ظلمات همه‌ی آن چیزهایی است که زندگی بشر را در طول تاریخ، تیره و تار کرده، تلخ کرده، زهرآلود کرده؛ اینها ظلمات است... پیامبر اعظم نسخه‌ی درمان این دردها را ــ هم نسخه‌ی معرفتی را، هم نسخه‌ی عملی را ــ به بشر عرضه کرد. اگر میخواهید از این دردها خلاص بشوید، علاجش اینها است. این شریعت پیغمبر و معارف قرآنی، علاج دردهای بشریّت است ( امام خامنه ای 11/7/1402)


ظلمات و نورچیست ؟

جهل  ظلمت است آگاهی وعلم     نور

             فقر   ظلمت است                برخورداری مشروع نور

             ظلم و ستم ظلمت است         عدل و مدارا    نور

             تبعیض ظلمت است              عدالت        نور

             شهوت پرستی ظلمت است      تسلط برهوی و هوس نور

             فساد اخلاقی ظلمت است        تخلق به اخلاق الله نور

             فساد اقتصادی ظلمت است      سلامت اقتصادی  نور

            آسیبهای اجتماعی ظلمت        سلامت اجتماعی نور

             بی ایمانی وکفر ظلمت است     ایمان و خداباوری نور

             بی هدفی دردنیاظلمت است      هدفدار بودن      نور

             بی عفتی و ولنگاری ظلمت     عفت و پاکدامنی  نور

             کم فروشی وتقلب   ظلمت       رعایت میزان ودرستی  نور

             سلطه و ستم پذیری ظلمت       زیربار ظلم نرفتن و مقاومت  نور

             جنگ طلبی   ظلمت               صلح طلبی با غیرشیطان     نور

             وابستگی به دشمن ظلمت         استقلال و خوداتکائی     نور

             تفرقه و تشتت  ظلمت است      وحدت وهمبستگی واتحاد    نور

در روایات اسلامی در مبحث لشکر عقل و جهل میتوانید این موارد ظلمت و نور را مفصل دریافت کنید.

(ظلمات همه‌ی آن چیزهایی است که زندگی بشر را در طول تاریخ، تیره و تار کرده، تلخ کرده، زهرآلود کرده؛ اینها ظلمات است. جهل، ظلمت است؛ فقر، ظلمت است؛ ظلم، ظلمت است؛ تبعیض، ظلمت است؛ غرق شدن در شهوات، ظلمت است؛ مفاسد اخلاقی، آسیب‌های اجتماعی، همه‌ی اینها ظلماتند. اینها همه ظلمتهایی هستند که بشر در طول تاریخِ طولانیِ زندگیِ خود از اینها رنج دیده. بی‌ایمانی ظلمت است، بی‌هدفی ظلمت است؛ اینها دردهای عمیق بشر است.11/7/1402)

 

عوامل خروج بشر از ظلمت به نور :

  1. پیامبران الهی 
  2. جانشینان پیامبر ( ائمه طاهرین علیهم السلام اجمعین)
  3. نایبان خاص وعام امام عصر عج علما و وولایت فقیه
  4. قرآن و عترت   دوثقل اکبری که پیامبر ص باقی گذاشته اند.      


 
(پیامبر اعظم نسخه‌ی درمان این دردها را ــ هم نسخه‌ی معرفتی را، هم نسخه‌ی عملی را ــ به بشر عرضه کرد. اگر میخواهید از این دردها خلاص بشوید، علاجش اینها است. این شریعت پیغمبر و معارف قرآنی، علاج دردهای بشریّت است؛ این را پیغمبر اسلام به بشر عرضه کرده. لذا امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) درباره‌ی پیغمبر میفرماید: طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ قَد اَحکَمَ مَراهِمَهُ وَ اَحمىٰ مَواسِمَه؛(۳)این پزشکِ ماهر حاذق، هم مرهمها را فراهم کرده ــ آن دارویی که روی زخم میگذارند که زخم بهبود پیدا کند ــ هم وسیله‌ی داغ کردن را؛ که در گذشته وقتی یک زخمی به وسیله‌ی مرهم خوب نمیشد، آن را داغ میکردند خوب میشد. هر دو را دارد: هم مرهم را، هم وسیله‌ی داغ کردن را؛ اینها را در قرآن به بشریّت عرضه کرده. اگر میخواهید خوب زندگی کنید، این‌جوری عمل کنید.11/7/1402)

مانع خروج بشر ازظلمت به نور

از ابتدای ظهور اسلام با رسالت پیامبر اکرم ص دشمن آخرین دین الهی  دشمن بقیه ادیان الهی نیز بوده یعنی شیطان در قالب اشراف و کفار مکه به مخالفت با انقلاب پیامبر ص برخواسته ودر دشمنی از هیچ گوششی دریغ نکردند. 

درجلد امویان درآمده و به جنگ با اهل بیت پیامبر رفته وآنهارا به شهادت رساندند تا مانع هداین مسلمانان و بشریت گردند. 

امروز با پیروزی انقلاب اسلامی این دشمنی در جلد آمریکا و اعوان و انصار آن در داخل و خارج کشور درآمده و تمام امکانات رسانه ای خودرا بسیج کرده اند تا مانع رشد و تعالی بشر به سوی کمال واقعی در پرتو هدایت اهل بیت  و جانشینان برحق آنها شوند. 

دشمنی آمریکا و اروپا و شوروی و مرتجعان عرب منطقه با انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب با تحمیل جنگ شروع شده و تا کنون ادامه داشته است .و امروز بعد از شکست در جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی  به جنگ ترکیبی دست زده اند .

     بنابر این آمریکا و متحدینش در منطقه وجهان که از ابتدا در برابر انقلاب اسلامی که تجدید حیات دوباره اسلام پیامبر بوده است  ایستاده و انواع شیوه ها را برای براندازی نظام اسلامی بکار برده و درجهان به هرحرکتی در جهت رشد و توسعه اسلام مقابله کرده اند .

   ایجاد جریان های انحرافی بنام اسلام مثل طالبان و القاعه و داعش برای بدنام کردن اسلام سیاسی مقابله با سرایت ارزشهای اسلامی به سایر مردم جهان مقابله با مقاومت اسلامی در فلسطین و یمن و بحرین و لبنان و سوریه و نیجریه و...

  اهانت به پیامبر اسلام 

  اهانت به قرآن کریم 

  حمایت از اسلام ستیزان مثل سلمان رشدی

   مقابله با حجاب در مدارس در کشور های اروپایی و در داخل ایران حمایت از سکولارها و لیبرالها و اصلاح طلبان و تجزیه طلبان و منافقین و تفرقه افکنان ودامن زنندگان به اختلافت مذهبی واغتشاش گران و غربگرایان .

مخالفین جامعه سازی اسلامی و دولت سازی اسلامی و مقاومان در برابر پیاده کردن ارزشهای اسلامی در جامعه همگی موانع خروج جامعه از ظلمت بسوی نور هستند .   

۱۴۰۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...