نسخه چاپی

وطن فروشی به «صلح نوبل» ختم می‌شود!/ آبرویی برای نروژ باقی نماند

وطن فروشي به «صلح نوبل» ختم مي‌شود!/ آبرويي براي نروژ باقي نماند

از كنش و اكنش ها درقبال صلح نوبل می توان نتیجه گرفت كه نروژ با تبدیل جایزه صلح نوبل به پست ترین ابزار سیاسی، خود را به مضحكه ای تقلیل داد.

به گزارش نما ،  نرگس محمدی که بارها به واسطه اقدامات ضد امنیتی خبرساز شده بود و اکنون به دلیل اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور در زندان به سر می برد، از سوی غرب به عنوان برنده جایزۀ صلحِ نوبل معرفی شد.محمدی در چند وقت اخیر از مرخصی‌ها و فرصت‌های درمانی‌اش استفاده نکرده بود و اصرار به ایجاد تشنج و ناآرامی داشت . وی حتی در هفته های اخیر به دروغ مدعی شده بود در زندان کتک خورده است.پیش از این نیز شیرین عبادی که به اقدامات ضدایرانی و تجزیه‌طلبانه‌ مشهور است و بارها خواستار افزایش تحریم ها علیه، حذف تیم‌های ورزشی ایران از رقابت‌های بین‌المللی شد، توانسته بود نظر اعضای کمیته انتخاب جایزه صلح نوبل را جلب کند.

شوخی به نام«صلح نوبل»!

کار به اینجا ختم نمی‌شود، فقط کافی است مُروری به عجیب ترین نامزدها و دریافت کنندگان جایزه صلح نوبل در جهان داشته باشیم، در این فهرست از «آدولف هیتلر» شروع کننده ویرانگرترین جنگ جهانی تاریخ،«شیمون پرز» نخست وزیر رژیم صهونیستی و از عاملان کشتار گسترده غیرنظامی فلسطینی، «اسحاق رابین» وزیر جنگ رژیم صهونیستی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق تررویستِ آمریکا و ... به چشم می خورند.اما این بار قرعه به نام این زن افتاد تا در راستای جنبشِ مزحک «زن، زندگی و آزادی» جایزه صلح نوبل را دریافت کند، پس از اعلام این خبر صهونیست ها، آمریکایی ها و تعدادی از زندانیان سیاسی که در این دوران محکومیت خود را طی می کنند به صف شدند تا پیام های تبریک خود را برای او ارسال کنند

!تبریک تروریست‌ها به یک وطن فروش

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز به زبان فارسی پیامی منتشر کرد. «گاملی‌ال» در حساب کاربری خود در توئیتر به زبان فارسی نوشت: «از شنیدن برنده شدن جایزه صلح نوبل نرگس محمدی خرسند شدم.» او پیامش را هم با این جمله تمام کرد: «باهم پیروزیم، زن، زندگی، آزادی!»جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای به اعطای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی واکنش نشان داد و گفت به نرگس محمدی برای دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ تبریک می‌گوید و جشن می‌گیرد.رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، مریم رجوی، عبدالله مهتدی، سیما ثابت، نازنین بنیادی و حامد اسماعیلیون هم به‌عنوان اپوزیسیون جایزه را تبریک گفتند.

جایزه صلح نوبل لایق چه کسی بود؟

البته در این بین واکنش های زیادی هم در داخل کشور نسبت به شوخی به نام «صبح نوبل» صورت گرفت. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در واکنش به جایزه صلح نوبل »نرگس محمدی» کنایه ای به غربی ها زد و نوشت: لایق‌ترین نماد صلح جهانی، سردار فداکاری بود که دو دهه با تروریسم و خشن‌ترین جنایتکاران مبارزه کرد و امنیت منطقه و جهان را تضمین کرد. حضور ده‌ها میلیونی مردم در تشییع شهید ‌حاج قاسم سلیمانی در ایران و عراق و همدلی جهانیان، باشکوه‌ترین و ماندگارترین اعطای جایزه صلح موبل در تاریخ بود.کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، دیگر مسئول ایرانی بود که نسبت به اقدام نوروژ واکنش نشان می دهد و با بیان اینکه جایزه صلح نوبل نسبتی با ارتقای برادری میان ملت‌ها و حفظ و ارتقای صلح ندارد، می گوید: این جایزه سیاسی بیشتر به یک حمایت مالی از اقدامات غیرقانونی برخی برندگان آن تبدیل شده است.کاربران فضای مجازی هم تا آنجا که تواستند توپخانه خود علیه مدافعان صلح نوبل را روشن کردند و آنچه لیاقت این جماعت وطن فروش بود از سوی آنها بیان شد، به هرحال از کنش و اکنش ها درقبال صلح نوبل می توان نتیجه گرفت که نروژ با تبدیل جایزه صلح نوبل به پست ترین ابزار سیاسی، خود را به مضحکه ای تقلیل داد.

۱۴۰۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...