نسخه چاپی

نما گزارش می‌دهد؛ «طوفان الاقصی» و شكست ادراكی صهونیست‌ها

نما گزارش مي‌دهد؛ «طوفان الاقصي» و شکست ادراکي صهونيست‌ها

اگر بخواهیم چشم اندازی از آنچه در جبهه مقاومت علیه رژیم صهونیستی شكل گرفت ارئه بدهیم باید به «شكست ارداركی» صهونیست‌ها اشاره كنیم.

 -  صادق رخ فردبه گزارش نما  عملیات غافلگیرانه جبهه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در حالی روز نخست را پشت سر گذاشت که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» از آن به تلخ ترین روز یاد کرد و در مقابل آن، آزادی‌خواهان جهان و کشورهای اسلامی را به ستایش واداشت.این عملیات به جهات مختلف یک شگفتی و شوک به حساب می‌آید و نه تنها سرزمین‌های اشغالی بلکه کل منطقه را به یک شوک فرو برده است و همگان از اتفاقات اخیر شگفت زده شده‌اند.همین رویداد مهم کافی بود تا رسانه‌های جهان به خط شوند و درباره آن تحلیل ارائه دهند؛ به اعتقاد برخی تحلیل گران منطقه می‌توان اینگونه ادعا کرد که در هیچ جنگی نیروهای رژیم صهیونیستی به این شکل ضربه نخورده بودند، حتی در جنگ‌های حزب الله لبنان با این رژیم هم آنها «چنین ضربه‌ای را به لحاظ تلفات انسانی و اسرایی» که به مقاومت فلسطین داده‌اند، دریافت نکرده‌اند.

در پی عملیات «طوفان الاقصی» رسانه‌های صهونیستی از نقش و نفوذ ایران در فلسطین و جبهه مقاومت سخن به میان آوردند و باردیگر تهدید کردند، تهدیداتی که تازگی هم ندارد و این نشان می دهد از سر استیصال و ترس اینگونه سخن می گویند! البته در این بین آمریکا نظری دیگری ارائه داد. یک مقام ارشد کاخ سفید که نامش فاش نشده است، شنبه شب به رسانه های آمریکایی اعلام کرد: «خیلی زود» است بگوییم آیا ایران «مستقیما» در حمله گسترده حماس به اسرائیل دست داشته است.اما نمی‌توان به این سادگی از نقش ایران در منطقه و جبهه مقاومت عبور کرد؛ ما از بازیگران اصلی و تاثیرگذار جبهه مقاومت شناخته می شویم و با قوت از عملیات «طوفان الاقصی» حمایت می‌کنیم، موضوعی که روزگذشته از سوی مشاور و دستار عالی مقام معظم رهبری اعلام شد.

سردار سید یحیی صوفی ضمن بیان این مطلب می‌گوید: «ما از عملیات غرورآفرینی که از سوی فلسطینی‌ها انجام شد، اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت از این عملیات حمایت می‌کند.»

براین اساس اگر بخواهیم چشم اندازی از آنچه در جبهه مقاومت علیه رژیم صهونیستی شکل گرفت ارئه بدهیم باید به «شکست اردارکی» صهونیست‌ها اشاره کنیم. «طوفان الاقصی» شکست نظامی رژیم صهونیستی نیست، شکست اطلاعاتی این رژیم هم نیست، هرچند هر دو این‌ها هم هست ،اما مهمتر از همه شکست ادراکی رژیم صهونیستی است.«دیوید فرانکلین» در جایی از کتاب«صلحی که همه صلح ها را برباد داد» می‌نویسد: شکل گیری فرض احتمال فروپاشی امپراتوری عثمانی در اذهان اروپائیان، یکی از موتورهای محرک تاریخ بود. فرض ها و ادراک ما تالریخ را می سازد.از این رو «صوفان الاقصی» هم ادراک جهانی از رژیم صهونیستی را متحول کرد و از روز گذشته ادراک جدید از اسرائیل غاصب، موتور تاریخ را به حرکت در آورده است؛ «طوفان الاقصی» آغاز پایان است.

۱۴۰۲/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...