نسخه چاپی

نما گزارش می‌دهد؛ بررسی رفتار رسانه‌های معاند در عملیات «طوفان الاقصی»/ تببین سه دوگانه سازی در اتاق جنگ

نما گزارش مي‌دهد؛  بررسي رفتار رسانه‌هاي معاند در عمليات «طوفان الاقصي»/ تببين سه دوگانه سازي در اتاق جنگ

سیاست وارونگی رسانه‌های اپوزیسیون علیه جبهه مقاومت تازگی ندارد، بخصوص كه پس از زلزله 15 مهرماه در سرزمین های اشغالی، «پادوهای صهونیست‌ها» در رسانه‌های لندن نشین با دامن زدن به دوگانه‌سازی غلط می‌خواهند شكست سنگین رژیم صهونیستی را توجیه كنند.

صادق رخ فرد - به گزارش نما ، رسانه های اپوزیسیون در تلاش هستند تا انگاره«نه غزه، نه لبنان» را به‌عنوان دیدگاه فراگیر در ایران نمایش دهند و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را منحصر به نیروهای مسلح و بویژه نیروی قدس سپاه جلوه دهند؛ در این گزارش برآن شدیم به واکاوی رفتار رسانه‌های معاند و دوگانه سازی آنها در بین مردم و حاکمیت بپردازیم:


1- مقایسه کودکان و زنان ایرانی و فلسطینی:


دوگانه سازی پیرامون کودک فلسطینی-کودک محروم ایرانی برای تحریک احساسات و افکار عمومی کشور و خشمگین کردن مردم به دلیل بازتاب دائم تصویر کودک مظلوم فلسطینی در رسانه های مختلف، از اقدامات جریان رسانه‌ای معارض در مانور و تقویت دوگانه در ذهن و فکر مردم بود.


فضاسازی پیرامون محرومیت‌های موجود در کشور، محرومیت‌های معیشتی و اقتصادی کودکان در مناطق محروم، وضعیت نامناسب بهداشتی و آموزشی آنها، پوشش های نامناسب و در عین حال القای ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به غزه و سایر مناطق فلسطین، از جمله اقدامات این جریان برای تشدید دوگانگی‌ها و قطبی سازی بین مردم ایران و مردم فلسطین بود.


2- دوگانه ساز ی اهمیت معیشت مردم و کمک به فلسطین:


دامن زدن به وضعیت اقتصادی کشور، اشتغال و ازدواج جوانان، وضعیت مسکن و خودرو در کشور و موارد متعدد دیگری، به دستاویزی برای رسانه های معارض تبدیل شده تا با استفاده از آن، سبب تشدید دوگانگی ها بین مردم ایران و فلسطین شود.


3- سیاه نمایی درخصوص سپاه و اقدامات آن


ارائه چهره های مخرب، بی ثبات کننده، برهم زننده آرامش منطقه، کمک کننده به جریان خشونت و جنگ و همچنین مصرف کننده اصلی بودجه و دارایی های کشور، فعالیتی بوده که جریان رسانه ای معارض طی هفته های اخیر، پیرامون ترسیم چهره مردمی و انقلابی سپاه در افکار عمومی از خود نشان داده است.


به رغم تاکید فرمانده کل قوا و فرماندهان سپاه بر عدم دخالت ایران در طوفان الاقصی، جریان رسانه ای معارض درصدد القای دخالت سپاه در این تنش و درگیری بوده و سعی می کند، مسئولیت آوارگی های بوقوع پیوسته را متوجه سپاه پاسداران کند تا از این طریق به میان نیروهای سپاه و مردم ایران فاصله ایجاد کرده و شکاف های موجود را تقویت کند.


به هرحال آنچه مشخص است، رسانه ها معاند با استفاده از شگردهای رسانه‌ای مختلف سعی می کنند تا مردم ایران را درگیر مشکلات معیشتی نشان دهند و القا کنند که وضع مردم ایران بهتر از مردم فلسطین نیست، از این رو اولویت مردم ایران است نه ملت مظلوم فلسطین.


سیاست وارونگی رسانه‌های اپوزیسیون علیه ایران و جبهه مقاومت تازگی ندارد، بخصوص که پس از زلزله 15 مهرماه در سرزمین های اشغالی، «پادوهای صهونیست‌ها» در رسانه‌های لندن نشین با دامن زدن به دوگانه‌سازی غلط می‌خواهند شکست سنگین رژیم صهونیستی را توجیه و القا کنند خط مقاومت جدا از گفتمان مردم در ایران است، در حالی که پس از جنایت های اسرائیل در غزه، مردم ایران با برگزاری تجمعات مختلف انزاجار خود را از  رژیم منحوس صهونیستی اعلام کردند؛ در یک کلام می‌توان نتیجه گرفت: حنای رسانه های اپوزیسیون با خبر سازی های دروغ برای ایرانی‌ها دیگر رنگی ندارد!



۱۴۰۲/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...