نسخه چاپی

بررسی گفتمان سیدحسن نصرالله

بررسي گفتمان سيدحسن نصرالله

نصرعزیزی

جمعه ۱۲ابان ۱۴۰۲،جهانیان منتظر بیانات سید حسن نصرالله بودند. برخی خبر گزاری های بین المللی مشهور،گزارش کردند، چهار میلیارد نفر منتظر این سخنرانی بودند.این انتظار وحساسیتهای بین المللی دلایل فراوانی دارد که به برخی از آنها اشاره میشود.

اظهارات سید مقاومت از سنخ اظهارات یک فرمانده نظامی ارشد و یا چهره سیاستمدار بین المللی و یا شخصیتی راهبردی نیست که جهان را به انتظار واداشت، اگرچه این وصف بخشی از حقیقت این شخصیت بی ادعا است، ولی هویت اصلی نصرالله به شاکله متنوع و متعددی بر میگردد ،که آنرا باید درمناظر راهبردی وتربیتی انقلاب اسلامی ونوع نگاه آرمانی وتربیتی امام خمینی(ره) وامام خامنه ای جستجو نمود،همان  خمینی که در عصر خویش هر آنچه پیش بینی نمود تقریبا محقق گردید و یا در آستانه تحقق می‌باشد. همان خامنه ای ،که پوتین راس ضلعی از چند قدرت محدود جهان ،علاقه مند و طالب و متقاضی اولین ترجمه اظهارات سیاسی وی می‌باشد.

واقعیت این است امام خامنه ای در خصوص پیروزی مقاومت و شکست اسرائیل و افتضاح سیاسی و نظامی وحیثیتی آمریکا وچند دولت اروپایی ،در چند روز اخیر اشاراتی مختصر داشته اند.ولی جهان به اظهارات نصرالله ،بعنوان ترجمان شفاف وصادقانه وقطعی و حتمی و یقینی مقام معظم رهبری می نگرد واین انتظار را که بخشی از ندا و صدای جپهه حق، درمقابل جبهه کفر ونفاق و الحاد و استکبار و ظلم و شقاوت، از زبان سید حسن ، به جهانیان هم اعلام میشود و هم اعمال می گردد.

بنابراین اهمیت سخنرانی سید را که با۲۸روز تاخیر و سکوت ،در فضای صبر و انتظار رسانه ای جهان پیچید، از این جهت است که غیر از صدر اسلام، چنین رویارویی و جنگ ومصافی ،بین دوجبهه جهانی دین و کفر والحاد وجود نداشته است، و این نشانه ها و نوید امام راحل برای غلبه اسلام بر کاخهای ستم ابر قدرتها دراین قرن می‌باشد و بلکه زمینه سازی برای مقدمات ظهوری است که سالهای دوره انقلاب اسلامی ،صهیونیستها واندیشکده های غربی برروی آن تحقیق و مطالعه میکنند.


جهان بی صبرانه منتظر اعلام موضع انفجاری  وشاید تهاجم ومدیریت چند وجهی سیدعلیه دشمن بود ولی بیان و تدبیر وی بگونه ای بود که دهها تفسیر وتحلیل و سردرگمی و گیج سازی دشمن درآن نهفته بود .نصرالله باطناب دار صهیونیستها و امریکائیها وبرخی شرورهای اروپایی را درمیان زمین و هوا معلق نموده نه مرگ زودرس و دیررس انها، و نه تصویری ازحیات امیدوارانه وپ ریشانشان وجود ندارد. اوگفت از روزدوم در جنگ واقعی و حقیقی بوده ایم ودراین مدت هرروز پس گردنی به دشمنان زدیم ولی صدایشان در نیامد و نمی توانند جیغ درد بکشند. آیا عذاب زجر دهنده تردوزخی دراین دنیا برای صهیونیستها وجود دارد؟

شاید تصور غیر بعید جهانیان از انتظار رجزخوانی سید این بود که نحوه و زمان و مکان ورود زمینی از جبهه شمالی وجولانی را اعلام نماید، ولی او برگی از راهبرد شفاف این مصاف را اعلام نمود و آن اینکه ،این بار همه گزینه ها روی میز است، همه پیش بینی ها و هماهنگی ها انجام گرفت وهم تمرکز عملیاتی با اولویت برای شکست بیشتر دشمن در نوار غزه متمر کز است و مهمتر از همه برای اربابان پلید وظالم و جهانخوار رژیم جعلی، یک منحنی را ترسیم نمود و شیب آن منحنی به نسبت ورود آمریکا وبرخی اروپائیها به صحنه جنگ و فشار بر غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین، مشخص میشود. حالا آمارگران و ریاضی دانان نخبه دنیا تحلیل کنند و نتایج را به احمق ها وکودنهای آمریکایی نشان دهند. کودنهایی که بعداز قرن‌ها از کتاب شفاف قرآن عبرت نگرفتند و ادای فرعون و صحنه وبساط مار وریسمان برای فرزندان موسی (ع) پهن نمودند.

نصرالله وعده حق داد که غزه حتما پیروز است و باید پیروز شود و سربسته گرای نصرت خدا و وعده پیروزی را به امام خامنه ای نسبت داد و در واقع به جهانیان هم گفت، روح امام خمینی در کالبد جان ماست و نگاهتان به گشایش لبان مبارک امام خامنه ای باشد که همه مقاومت دمی از نفس گرم و تقوا وصلابت و شجاعت و تدبیر وراهبری ونوید اوهستیم. حالا شما در جبهه کفر ،میدان مین برای امنیت صهیونیستهای جهانخوار بکارید ما هم با ذکر یا زهرا وعصای موسی همه اژدهایتان را درهم زمانها و مکانها می بلعیده ومی بلعیم. بیت المقدس جای خود دارد که مقدسترین مکان غصب شده موحدان عالم است.

سید بازیگری تمام و اتکال به خدا و مشورت با اهل، روی رگ حساسیت جهانیان وافکار عمومی و رسانه ها دست گذاشت ونطق اش را به نحوی ،مدبرانه ومودبانه ومرتب ومنظم تنظیم نمود،که هر بخشی به فراخور ماهیت و هدف رویکرد در هرکدام از دوجبهه حق و باطل خوراک لازم را بدست اوردند و البته در جبهه دشمن هیچ راهی برای سو استفاده و تحریف و قلب واقعیتها و حقایق برجای نگذاشت. صداقت وصراحت قرآنی بیان سید با پیشینه پر افتخار وتواضع بلند مرتبه سازی،به نحوی بود که حتی سران صهیونیستها هم آماده بودند و هم اعلام آماده باش برای استماع و تحلیل و تفسیر سخنرانی وی دادند. ولی سید به نحوی صحبت نمود که با وجود صدها موضوع صراحت و کنایه واشاره ،انگار از دید کودنها و جاهل ها ،وی نکات مهمی را نگفت ،والبته اهل فهم ودقت واندیشه و تدبیراز بسیاری از ناگفته های وی و یا اشارات و کنایه ها صدها برداشت وتحلیل نمودندومیتوان گفت جبهه جدید سردرگمی  کار جدید جبهه دشمن این است که چرا نصرالله بسیاری از موضوعات را با صراحت اعلام نکرد؟


گفتمان سیدحسن از جهتی مهم بود که همچون گذشته، نشان و سبک ومحتوا وکیفیت گفتمان امامین انقلاب را داشت. تدبیر، تحلیل، تشریح، تهدید و تحریک از ویژگیهای این گفتمان بود که هرکدام ناظر به بخشی  از حوزه ها می‌باشد. شعاع راهبرد گفتمان سید بین المللی بوده و فراتر از محدوده مصاف با رژیم جعلی و موقتی می‌باشد.اینکه نوک تیز صراحت و حمله بسوی آمریکا و متحدانش بوده، نشان میدهد که مبارزه جریان مقاومت بین المللی می‌باشد و برای زمینه سازی ظهور حضرت، باید سمت و سو به آنطرف باشد و اسرائیل غاصب بعنوان یک مانع موقتی بر جهان اسلام تحمیل گردید.

سید وضعیت رژیم غاصب را بعداز طوفان الاقصی به یک نظام فروپاشیده و زلزلرله زده تشبیه نمود که ارکان سیاسی و نظامی و اطلاعاتی واقتصادی واداری دشمن را فروریخت. این همان زلزله ای است که در سال ۵۷قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موشه دایان خبر فروریختگی اسرائیل را در آینده با کنج زلزله ایران داده بود. باید گفت جریان مقاومت وغزه و حزب الله و...در واقع کنج همان کانونی است که از ام القرای ایران اسلامی در حال نوردیدن صحنه ها و صخره ها ی موانع بین المللی است.

بخشی از گفته های سید، صریح و شفاف ومسئولیت ساز برای هردوجبهه حق و باطل بود ،بخشی نیز با اشاره و کنایه بود و بخش مهمتر ناگفته هایی بود که برخلاف انتظار جهانی ،به زبان بی زبانی گفته شد و راه را برای جریان مقاومت در آینده هموار نمود و اینها بخشهایی هستند که ناظران بین المللی و اندیشمندان سیاسی و رسانه ای و بخصوص سران کفر به آن اذعان و اعتراف دارند.

۱۴۰۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...