نسخه چاپی

نما خبر می دهد؛ بررسی پیشنهاد انتخاباتی «تكنوكرات ها» در جبهه اصلاحات/ «اتحادی‌ها» برای انتخابات به صف شدند

نما خبر مي دهد؛ بررسي پيشنهاد انتخاباتي «تکنوکرات ها» در جبهه اصلاحات/ «اتحادي‌ها» براي انتخابات به صف شدند

«اتحادی‌ها» در حالی خود را برای برگزاری مجمع عمومی آماده می كنند كه پیش از این دبیركل و برخی از اعضای این تشكیل ـ بدل جبهه منحل شده مشاركت ـ با اعلام مواضع رادیكالی فضای كنونی را مناسب حضور و نقش آفرینی بازیگران اصلاح طلب در انتخابات نمی دانستند.

به گزارش نما ، هرچه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، فضای سیاسی کشور هم «کم ـ ‌کم» رنگ و بوی انتخاباتی پیدا می‌کند. گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از یک سو به هر بهانه‌ای علیه هم موضع می‌گیرند و از سوی دیگری در صدد تدارک لیست‌های انتخاباتی و ائتلاف‌های درون گروهی هستند.

در این بین احزاب و تشکل‌های سیاسی اصلاح طلب در دو گروه خود را برای حضور و نقش آفرینی در عرصه انتخابات آماده می‌کنند. گروه نخست: احزاب و کنشگران سیاسی هستند که ذیل جبهه اصلاحات به ریاست «آذر منصوری» فعالیت می‌کنند و گروه دوم را هم احزاب و سیاسیونی تشکیل می‌دهند که به عنوان منتقدان سازوکار انتخاباتی اصلاح طلبان شناخته می‌شوند؛ افرادی همانند «رسول منتجب نیا» دبیر کل حزب اصلاح‌طلب جمهوریت این گروه را نمایندگی می‌کنند.

از سوی دیگر احزاب نیز تحرکات انتخاباتی خود را از سرگرفته اند. پیش از این دو حزب کارگزاران سازندگی که به جریان اصلاحات نزدیک است و حزب اعتدال و توسعه ـ از تشکل‌های نزدیک و همسو با «حسن روحانی» ـ کنگره خود را برگزار و به تبیین راهبردهای انتخاباتی تشکل متبوعشان پرداخته بودند و در عین حال نیش و کنایه‌هایی هم به عملکرد دولت سیزدهم زدند!

پس از به صف شدن تکنو کرات‌ها و اعتدالی‌ها برای حضور و اعلام آمادگی برای انتخابات مجلس دوازدهم، یک حزب حاشیه ساز اصلاح طلب نیز به زودی مجمع عمومی خود را با حضور اعضا و فعالان سیاسی برگزار می‌کند.

حزب اتحاد ملت در مجمع عمومی، راهبردهای سیاسی‌اش را به نیروهای استانی خود ابلاغ می کند. در این مجمع که در هفته آخر دی ماه و با پیام «سید محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات برگزار می‌شود، علاوه بر اشتراک گذاری راهبردهای استانی، گزارشی هم از رصد و تحلیل مستمر روند برگزاری انتخابات مجلس در حوزه های انتخابیه بحث و بررسی می شود.

«اتحادی‌ها» در حالی خود را برای برگزاری مجمع عمومی آماده می کنند که پیش از این دبیرکل و برخی از اعضای این تشکیل ـ بدل جبهه منحل شده مشارکت ـ با اعلام مواضع رادیکالی فضای کنونی را مناسب حضور و نقش آفرینی بازیگران اصلاح طلب در انتخابات نمی دانستند.

اکنون که سران این حزب در بدنه هیئت رئیسه جبهه اصلاح طلبان حضور یافته اند، سیاست ها و راهبردهای خود را با قوت و قدرت بیشتر ادامه می دهند از این رو قرار است در مجمع عمومی حزب اتحاد ملت، سیاست جبهه اصلاحات درباره برنامه ها و اقدامات این جبهه و عدم توصیه کاندیداتوری هم مورد بررسی قرار گیرد.

«میتینگ انتخاباتی» حزب اتحاد ملت در حالی برگزار می شود که حزب کارگزاران سازندگی پیش از این پیشنهادات انتخاباتی خود را به جبهه اصلاحات ارادئه کرده بود و شنیده شده بهمن ماه پیشنهادات تکنوکرات ها روی میز نهاد اجماع ساز قرار خواهد گرفت!


۱۴۰۲/۰۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...