نسخه چاپی

نما بررسی كرد: 6 دلیل كه رژیم صهونیستی مجبور به پذیرش «آتش بس» شد

نما بررسي کرد: 6 دليل که رژيم صهونيستي مجبور به پذيرش «آتش بس» شد

رژیم صهونیستی با كمك گرفتن از همه ظرفیت‌های قدرت‌های جهانی بعد از گذشت حدود پنجاه روز نتوانست هیچ دستاورد قابل اتكا جز كشتار بی رحمانه كودكان و زنام بی گناه داشته باشد.

صادق رخ فرد - به گزارش نما ، رژیم صهونیستی پس از گذشت حدود پنجاه روز با کشتار و قتل و عامل حدود 14 هزار نفر از مردم غزه و با چراغ سبز ایالات متحده آمریکا در متوقف ساختن جنابات این رژیم، بالاخره مجبور به پذیرش آتش بس چند روزه شد.

طی مدت یاد شده درباره عملیات« طوفان الاقصی» تحلیلها و مباحث کارشناسی بسیاری در محافل گوناگون ارائه شد که می‌توان مخرج مشترک آنها را در چند محور خلاصه کرد:

1-      عملیات غافلگیر کننده حماس، یک طراحی فلسطینی بود که ضربه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی ترمیم ناپذیری را به رژیم صهونیستی وارد کرد.


2-      رژیم صهونیستی با کمک گرفتن از همه ظرفیت‌های قدرت‌های جهانی بعد از گذشت حدود پنجاه روز نتوانست هیچ دستاورد قابل اتکا جز کشتار بی رحمانه کودکان و زنام بی گناه داشته باشد.


3-      علاوه بر خسارت‌های نظامی، حجم خسارت‌های اقتصادی به رژیم صهونیستی در حدی است که آنها ناگزیز شده بودجه وزارتخانه‌های مختلف خود را صرف مصارف نظامی کنند.


4-      موج حمایت‌های مردمی از غزه و نیروهای مقاومت در برپایی راهپیمایی‌های گسترده در حدود 92 کشور جهان،نشان دهنده نفرت روز افزون ملت‌ها از رژیم آپارتاید صهونیستی و محبوبیت مردم فلسطین است.


5-      تلاش‌های آمریکا برای حمایت تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی از رژیم صهونیستی و پیروز نشان دادن آن به روندی شکست خورده مبدل شده است.


6-      مقاومت یمن با توقیف کشتی اسرائیل و حملات پهپادی و موشکی به سرزمین‌های اشغالی نشان داد که هر لحظه ممکن است دامنه خسارت‌های رژیم صهونیستی افزایش یابد و ابعاد جدیدی در جنگ پدیدار شود.


با توجه به 6 عامل ذکر شده، پذیرش آتش بس از طرف رژیم صهونیستی و تلاش حامیان برای توقف جنایات در واقع تحمیل شکست در همه ابعاد و عدم دستیابی به اهدافی همچون نابودی حماس، دسترسی به اطلاعات اسرا، کشف تونل ها و فرماندهان مقاومت است.


از سوی دیگر، بازخوانی شرایط داخلی و وضعیت آینده رژیم صهونیستی در حوزه اقتصادی به خصوصی آسیب‌های وارده به حوزه گردشگری، تعطیلی کارخانه‌ها، کاهش ارزش پول ملی و ...می‌تواند به خوبی بیان کننده مصداق روند اضمحلال و تاثیر عملیات طوفان الاقصی باشد.


ضمن آنکه «آتش بس» به منزله منفعل بودن نیروهای حماس نیست؛ مبارزان فلسطینی در مقابل هرگونه تجاوز مجدد رژیم صهونیستی آماده پاسخ دهی هستند و دست آنها همواره «روی ماشه» خواهد بود.


به عبارت دیگر حماس در 7 اکتبر رژیم صهونیستی را ضربه فنی کرد و این عملیات پاسخ محکم و طوفانی به رژیم جنایتکار و اشغالگراسرائیل بود.


انتهای پیام/

۱۴۰۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...