نسخه چاپی

اختصاصی/ به مناسبت چهلمین روز در گذشت

مرحوم«كریمی اصفهانی» كه بود؟ / مرز بندی صریح با فتنه و انحرافی‌ها

مرحوم«كريمي اصفهاني» كه بود؟ / مرز بندي صريح با فتنه و انحرافي‌ها

مرحوم حاج«احمد كریمی» كه از فعالان سیاسی «صریح اللهجه» شناخته می‌شد در زمان حیات خود همواره تلاش می‌كرد در راستای فرمایشات امامین انقلاب فعالیت كند، از این رو در دو مقطع مهم صریح و «بی‌پروا» اعلام نظر كرد.

صادق رخ فرد- به گزارش نما ، اعتقاد به کار منظم تشکیلاتی داشت و از نیروهای تاثیرگذار و فعال در حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی اصناف و بازار و جبهه پیروان خط امام و رهبری بود.

در زمان حیات «سعید امانی» قائم مقام دبیرکل اصناف و بازار بود و پس از درگذشت وی، دبیرکل این تشکل سیاسی شد. از زمانی که این مسئولیتِ تشکیلاتی را برعهده گرفت، جلسات هفتگی اصناف به صورت منظم و با حضور اعضا و سخنرانی شخصیت‌های سیاسی در مسجد امام در بازار تهران برگزار می‌شد.]منهای ایام کرونا[

از سوی دیگر تشکل اصناف و بازار را به عنوان یک تشکل فعال در عرصه سیاسی و در بین نیروهای انقلاب تبدیل کرد؛ بازاری‌ها در زمان دبیرکلی او در مقاطع حساس به موقع مواضع خود را در رویدادهای حساس اعلام می کردند.

بنا بر خبری که روزگذشته در رسانه ها مخابره شد، حاج احمد کریمی اصفهانی دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار کشور و عضو هیئت داوری حزب موتلفه اسلامی روزگذشته به دلیل بیماری دار فانی را واع گفت.

وی که از فعالان سیاسی «صریح اللهجه» شناخته می‌شد در زمان حیات خود همواره تلاش می‌کرد در راستای فرمایشات امامین انقلاب فعالیت کند از این رو در دو مقطع مهم صریح و «بی‌پروا» اعلام نظر کرد؛ فتنه 88 و تقابل با جریان انحرافی در دولت دهم ـ که البته در اواخر دولت نهم نقاب از چهره خود برداشتند ـ از مهمترین کنش و واکنش‌های مرحوم احمد کریمی اصفهانی بود.

دبیرکل فقید اصناف و بازار پس از فتنه سال 88 که به کارگردان دو نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری در داخل و تعدادی از عوامل در خارج از کشور صورت گرفت، مرز بندی صریح خود را با فتنه گران اعلام کرد. 

او در آن مقطع که بسیار حاضر به مرز بندی نبودند بر این باور بود که برپا کردن فتنه 88 برای به هدف رسیدن «تغلب» بود، آنها اگر در انتخابات 88 هم پیروز می‌شدند باز این هدف را دنبال می‌کردند. بنای فتنه‌گران بر نافرمانی عمومی در جامعه بود و می‌خواستند ادعای «تقلب» را با «تغلب» به کرسی بنشانند چراکه برای آنها پیروز میدان شدن یا بازنده شدن اهمیتی نداشت بلکه آنها می‌خواستند با نافرمانی نظام را متزلزل کنند؛ فقط آنها متوجه نبودند که ملت ما دوران بعد از انقلاب، روی کار آمدن دولت موقف، جنگ 8 ساله و مشکلات پس از آن را پشت سر گذاشته اند و تجربه خوبی در مهار کردن انواع فتنه دارند.

حتی این پیام از سوی کریمی اصفهانی اعلام شد که بازار و بازاری در هیچ شرایطی انقلاب اسلامی را تنها نخواهد گذاشت.

کار به اینجا ختم نشد، او پس از به روی کارآمدن دولت دهم و انتخاب معاون اول رئیس جمهور که با واکنش های بسیاری از بزرگان و علمای بلاد روبه رو شد، نسبت به این انتخاب واکنش نشان داد و خواهان تغییر اسفند رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس دولت دهم شد.

او در یک موضع گیری تصریح کرده بود: « بنده شش سال قبل می دانستم که این آقای احمدی نژاد جلوی رهبری می ایستد، این مطلب را هم مکرر گفتم، چراکه می دیدم برداشت او از ولایت اشتباه بود؛ از آن زمان که آقا فرمودند مشایی نه، رئیس جمهور شروع کرد به موضع گرفتند!»

حتی هنگامی که جریان انحرافی در دولت احمدی نژاد «پَر و بال» گرفت، قاطعانه اعلام کرد که این جریان خط قرمز اصولگرایان است.

تحرکات و موضع گیری‌های مرحوم«کریمی اصفهانی» در بزنگاه‌های سیاسی نشان می داد، این سرباز سیاسی امام و رهبری که در جبهه اقتصاد هم حرفی برای گفتن داشتن، همواره دلسوزانه در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ظاهر می شد و  با احدی سر تعارف نداشت.

یادش گرامی...


۱۴۰۲/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...