نسخه چاپی

اصلی ترین عامل سلامت، استحكام و تعادل قوا در خانواده

اصلي ترين عامل سلامت، استحکام و تعادل قوا در خانواده

حسین انواری

میلاد مبارک حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر همه زنان و مردان عالم مبارک باشد انشاءا...                    

زنان و مادران ما مفتخرند که روز بزرگداشتشان به الگوی فاطمی گره خورده است . حضرت فاطمه (سلام الله علیها) «کوثری» است که خداوند به هستی عنایت نموده . او گرانبهاترین گوهری است که به انسانیت تقدیم شده است .
فاطمه(سلام الله علیها) انسان کامل و مظهر اسم ستّار خداوند و «ام ابیها» است او معصومه است تا در همه ی زمانها الگوی همه زنان و مردان عالم باشد .
بشریت یکجا مرهون حضرتش است و مجمع همه خیراتی است که روز به روز از سرچشمه دین نبوی بر همه خلایق فرو می ریزد .
مادر در خانواده اساس مهر و محبت و پیوند دلها را پی ریزی می کند و مبدأ پیدایش و پرورش فرزندانی است که هر کدام به دیگری وابسته اند چنانچه رأفت و محبت در ببین اعضای خانواده پدید نیاید قوام و پایداری خانواده تحقق نخواهد یافت و هرگز بین آحاد آن صفای ضمیر و روح تعاون و پیوند دوستی برقرار نخواهد شد .
تجلّی روح مادر اصلی ترین عامل سلامت و استحکام و تعادل قوا در خانواده است که روح رأفت و گذشت و ایثار را زنده نگه می دارد . در نظام خلقت زن و مرد هر دو اجزای نظام آفرینش اند و تشکیل خانواده نخستین پایگاه تربیتی است که عزت و کرامت انسان که هدیه الهی است در آن قوام می یابد . خانواده با پیمان ازدواج پایه گزاری و زوجین ستون اصلی و حیاتی ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده است . سلامت ، استحکام و اقتدار عاطفی و منطقی خانواده در گرو بصیرت و بینش اعضای خانواده است که مادر محور تدبیر آن است . کانون گرم خانواده نیازمند آسایش و آرامش و اٌنس و مودًّت و جایگاه عشق و محبت است که بوجود زن و مادر آرام می گیرد و سکینه می یابد .
کلام زیبای حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند : "زن مربی انسانهاست ، مبدأ همه سعادت ها از دامن زن بلند می شود و سعادت و شقاوت کشور ما بوجود زن است ".
قانون صله رحم اصل مهمی است که حاکم بر ارحام و محارم و وابستگان خانواده است . همه این رحامتها و وابستگی ها مربوط به عظمت زن است که مبدأ تکوین اعضاء بهم پیوسته است . مقام زن پایه گذاری قانون ارحام و صله رحم و محرمیت است و مهره اصلی خانواده رحامت را زن بعهده دارد . زن مردم اجنبی و بیگانه را محرم می کند و با تکثیر نسل، دو خانواده را بهم مرتبط می سازد .
در اسلام زن و تنظیم حقوق و حیثیت او جنبه حق اللهی دارد و هتک حرمت او برای احدی جایز نیست و قابل تعقیب قضایی است و رضایت زن هم در این امر قابل اعتنا نیست . مقام معظم رهبری مسئله امنیت زنان در درون و بیرون خانواده را مورد تأکید قرار داده و خواستار تدوین قوانین مجازات سخت برای متجاوزین گردیده اند .
اولین و اساسی ترین شغل زن ، مادری و تربیت فرزندان و مسئله همسری است . مقام زن از فضیلتهای خاصی هم برخوردار است . زمان تکلیف او زودتر از سن مرد است . تغذیه کودک در دوران بارداری و شیرخوارگی بعهده مادر می باشد .
 عفاف زن بعنوان مهم ترین عنصر شخصیتی و وسیله ای برای تعادل و تکمیل شخصیت آنست . بر اجزای حکومت اسلامی فرض است که خانواده مبنای همه برنامه ها و طرح ها قرار داده شود و هیچ اقدامی بدون داشتن برچسب خانواده تثبیت نگردد .

۱۴۰۲/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...