نسخه چاپی

در سینما انقلاب مطرح شد؛

تقدیر همرزم حاج قاسم از عوامل یك فیلم/ توصیه ماموران امنیتی به كارگردان جشنواره فجر

تقدير همرزم حاج قاسم از عوامل يک فيلم/ توصيه ماموران امنيتي به کارگردان جشنواره فجر

به گزارش نما ، در ادامه سلسله نشست‌های سینما انقلاب، امروز عوامل «قلب رقه» در فرهنگسرای اندیشه در محفل هم اندیشی سینما انقلاب حضور پیدا کردند.

در بخش اول برنامه امشب، حاج حیدر رضایی با حضور در سینما انقلاب، از عوامل فیلم و خانواده شهدا تقدیر و انگشتر عقیق متبرک به آنها هدیه کرد.

حاج حیدر رضایی در ادامه خاطراتی شنیده نشده را از سردار شهید سپهبد سلیمانی و دیدار با بشار اسد و حضور در سوریه بیان کرد.

وی در ادامه با تقدیر از عوامل فیلم، بیان کرد: فیلم خوبی ساخته شده اما چند نکته در مورد آن باید در نظر گرفته شود که حتما با عوامل فیلم در میان خواهم گذاشت.

بعد از بخش برنامه و اکران این فیلم با حضور مخاطبان و عوامل فیلم، پنل اختصاصی بررسی نقش سینما در پیشبرد گفتمان مقاومت با حضور الهام آقا حسینعلی کارشناس رسانه از سوریه، دکتر علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین، زهره یزدان پناه نویسنده کتاب اینجا سوریه است، دکتر زینب جابر کارشناس برنامه به وقت قدس و عوامل «قلب رقه» برگزار شد.

در این پنل الهام آقاحسینعلی با تقدیر از سازندگان این فیلم، گفت: صحنه‌هایی که در این فیلم نشان داده شده عین واقعیت است و سکانس های این فیلم را من در واقعیت زندگی کردم، در لحظه به لحظه فیلم اشک ریختم.

در ادامه دکتر علی عبدی کارشناس مسائل محور مقاومت، گفت: فیلم «قلب رقه» یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره امسال است و احترامی که برای ابراهیم حاتمی کیا قائل هستم این فیلم در روایت، داستان و فضاسازی به مراتب خوش‌ساخت‌تر از به وقت شام  بود.

 زهره یزدان پناه نویسنده کتاب اینجا سوریه است با اشاره به نقش سینما در پیشبرد گفتمان مقاومت، عنوان کرد: سینما می‌تواند هویت و نقش جبهه مقاومت، ایثار و پایداری را در جهان اسلام گسترش دهد و باید فیلم‌هایی از جنس «قلب رقه» بیشتر ساخته شود.

یزدان پناه در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندان سوری آنچنان که باید به محور مقاومت نمی‌پردازند و تنها یک فیلم با این مضمون ساخته شده و لازم است هنرمندان ایرانی با ساخت آثار خود، هنرمندان سوری را نیز همراه کنند.

در ادامه خیرالله طغیانی پور نویسنده و کارگردان «قلب رقه» در پاسخ به چگونگی و چرایی انتخاب رقه به عنوان موضوع این فیلم گفت: رقه اصلی ترین محل حضور داعش بود و قصد داشتیم در این فیلم محلی را که داعش در آن پر قدرت حاضر شده بود را نمایش دهیم.

طغیانی که کارگردانی مجموعه تلویزیونی «نجلا» را نیز پیش‌تر بر عهده داشته با بیان اینکه قرار بود اول این فیلم در حلب ساخته شود، گفت: با توجه به شرایط خاص حلب، ماموران امنیتی توصیه کردند که این فیلم در حلب ساخته نشود و تصمیم بر این شد که این فیلم در حمص تصویربرداری شود.

براساس این گزارش، در نشست امشب سینما انقلاب بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از ۲۷ کشور حضور پیدا کردند.

سلسله نشست های هم‌اندیشی سینما انقلاب به همراه اکران فیلم‌های چهل و پنجمین جشنواره فجر، با هدف ایجاد بستر تعامل اهالی فرهنگ انقلاب اسلامی، از ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌گردد.

مخاطبان عزیز برای ارتباط با سینما انقلاب می‌توانند یا به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۸۷۶، پیامک بزنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۰۵۹۰۲۸۴۳ و ۰۹۱۰۵۹۰۲۸۴۴ تماس بگیرند.

۱۴۰۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...