نسخه چاپی

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان:

فرصت سوزی نمی‌كنیم/ برای كم تجربگی ملی‌پوشان هم برنامه داریم

نفرزاده گفت: در تیم ملی والیبال جوانان كشورمان باید با آمادگی كامل در مسابقات قهرمانی آسیا در سال جاری حضور پیدا كند.

به گزارش نما، فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنوز اردوهای تمرینی تیم ملی شروع نشده است ولی برنامه‌ریزی کاملی را برای تیم و آماده سازی بازیکنان در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده برای ملی‌پوشان هم به منظور آماده سازی بازیکنان برای مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و هم به دنبال حضور قدرتمند در پیکارهای جهانی هستیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در ادامه یادآور شد: هدف اصلی ما این است که در مسابقات جهانی سال آینده تیم قوی‌تری را داشته باشیم تا نتیجه بهتری کسب کنیم.

** پیش به سوی مسابقات آسیایی با 12 اردو

نفرزاده گفت: برای حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی بحرین 12 مرحله اردوی تدارکاتی در نظر گرفته‌ایم که قرار است از دهه سوم اردیبهشت امسال تمرینات را به شکل مرتب و منظم آغاز و دنبال خواهیم کرد.

در ابتدای کار به دنبال انتخاب بازیکنان آماده که عملکردشان در شان تیم ملی جوانان است خواهیم بود.

** ارزیابی مدعوین در 10 روز و سه مرحله

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی اولیه عملکرد جوانان دعوت شده به اردوی تیم ملی که هم اکنون تعدادشان حدود 60 نفر است، 10 روز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت به طوری که آن‌ها را تقسیم کرده وبه 2 اردوی سه روزه ویک اردوی چهار روزه دعوت خواهیم کرد و درنهایت از بازیکنانی که شرایط حضور در اردوی و اصلی تیم ملی جوانان را دارند دعوت خواهیم کرد.



سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در ادامه یادآورشد: ما می‌خواهیم شایسته ترین و آماده‌ترین بازیکنان را در اردوهای انتخابی اولیه، شناسایی وبه تمرینات اصلی دعوت کنیم.

** میان ادروهای شناسایی و اصلی فاصله‌ای نیست

نفرزاده گفت: بلافاصله پس از پایان اردوی انتخابی نسبته به تشکیل اردوهای تمرینی اصلی در اول خرداد ماه امسال اقدام خواهیم کرد و بدون وقفه تا زمان شروع مسابقات قهرمانی آسیا کارمان را دنبال می‌کنیم.

** از اردوی خارجی غافل نیستیم

وی اظهارداشت: با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال و دعوت نامه‌هایی که از سوی کشورهای صاحب نام والیبال برایمان ارسال می‌شود برنامه ریزی تشکیل اردو و انجام بازی‌های تدارکاتی درخارج از کشور راهم در دستور کار خود قرار داده‌ایم و زمان اجرای این امر در طول زمان مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال انجام بازی تدارکاتی با تیمهای خارجی رانیاز مبرم ملی پوشان جوان عنوان کرد و گفت: اکثر بازیکنان حاضر در تیم ملی جوانان درخصوص حضور در میادین بین المللی کم تجربه هستند.

آنها برای رویارویی با حریفان قدرتمند آسیایی و جهانی خود نیاز به کسب تجربه دارند شرکت در اردوهای برون مرزی و انجام بازیهای دوستانه با تیمهی مطرح خارجی از راههای اصلی برطرف کردن مشکل کم تجربگی جوانان است.

** نوجوانان قهرمان قاره در جهان حاضر می شوند

وی درخصوص چگونگی انتخاب بازیکنان حاضر در اردوهای اولیه تیم ملی اظهار داشت: تعدادی از این بازیکنان 2 سال قبل در تیم ملی نوجوانان حضور داشته و در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان شرکت کردند آنها عنوان قهرمانی درمسابقات قاره کهن رادرکارنامه خود دارند.



این دسته از بازیکنان هم اکنون از نظر سنی شرایط حضور در تیم ملی رده سنی جوانان را دارند. علاوه بر این والیبالیست‌ها کسانی که در مسابقات قهرمانی لیگ جوانان باشگاه‌های کشور شرکت کرده بودند را شناسایی کرد و از آنها برای حضور در اردوی انتخابی تیم ملی دعوت کرده ایم.

تعدادی را هم مسئولان هیئت‌های والیبال استان‌های سراسر کشور و مربیانی که درشهرهای مختلف فعالیت می کنند معرفی کرده‌اند.

** فرصت حضور در تیم ملی برای همه وجود دارد

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان درادامه افزود: درحال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای حضور جوانان دراردوی انتخابی وجود ندارد هر مربی که تشخیص می‌دهد بازیکنی درشهرش وجود دارد که شایسته حضور درتیم ملی جوانان است می‌تواند وی را به فدراسیون معرفی کند. با این روش به همگان فرصت حضور در تیم ملی جوانان را داده‌ایم.

نفرزاده در پاسخ به این سوال که چرا زودتر نسبت به تشکیل اردوهای تمرینی تیم ملی اقدام نکرده‌اند؟ گفت: مسابقات قهرمانی آسیا مهرماه برگزار می شود ما برای انتخاب وآماده سازی ملی پوشان فرصت کافی دراختیار داریم.

علاوه بر این مسئله هم اکنون تیمهای ملی ( الف) ، ( ب) نوجوانان و رده‌های سنی مختلف بانوان درحال آماده سازی و تمرین هستند.

این اردوهای تمرینی ترافیک کاری بسیار زیادی را برای فدراسیون ایجاد کرده پس بهترین زمان برای استارت اردوهای آماده سازی ده سوم اردیبهشت ماه است.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...