نسخه چاپی

حمله شبه نظامیان به پایگاه نظامی اوكراین

وزارت كشور اوكراین اعلام كرد به دنبال حمله افراد ناشناس به پایگاه نظامی در شرق این كشور 3 نفر كشته، 13 نفر زخمی شده و 65 نفر از مهاجمین هم دستگیر شدند و وزارت خارجه اوكراین هم به توقف انتقال تجهیزات نظامی اوكراین از كریمه اعتراض كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری «ایتارتاس» نوشت: وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که تیراندازی در پایگاه نظامی در شهر «ماریوپل» اوکراین که پیشتر مورد حمله گروهی ناشناس قرار گرفته بود، فروکش کرد، البته در نتیجه این تیراندازی 3 نفر از مهاجمان کشته و 13 نفر دیگر زخمی شده و 65 نفر هم دستگیر شده اند. بر اساس این اطلاعات، نیروهای وزارت کشور اوکراین تلفاتی نداشتند.

سایت اینترنتی شهرداری این شهر اعلام کرده بود که حدود ساعت 22 چهارشنبه شب (به وقت محلی) چند مینی بوس حامل افراد ناشناس دارای یونیفرم تیره به نظامیان وزارت کشور مستقر در پایگاه نظامی شهر حمله کرده و تیراندازی بین دو طرف صورت گرفت. بر اساس اطلاعات رسیده، این تیراندازی بعد از چند ساعت قطع شد.


در خبر دیگری از اوکراین، وزارت امور خارجه این کشور بیانیه‌ای در مورد تصمیم روسیه برای توقف انتقال تجهیزات نظامی اوکراین از منطقه کریمه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است، اوکراین هرگز یک «نقطه داغ» محسوب نشده و نخواهد شد و تصمیم مقامات مسکو برای توقف روند انتقال تجهیزات نظامی از کریمه، تنها می‌تواند نشانه استفاده روسیه از «سیاست دوگانه» باشد که مغایر با توافقات قبلی در این زمینه است.

"آناتولی آنتونف" معاون وزیر دفاع روسیه در تاریخ 15 آوریل اعلام کرده بود که وزارت دفاع تحویل تجهیزات نظامی مستقر در منطقه کریمه به طرف اوکراینی را متوقف کرده است، برای اینکه در حال حاضر اوکراین یک «نقطه داغ» و منطقه ناآرام محسوب می‌شود.

۱۳۹۳/۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...