نسخه چاپی

عربستان در پی افزایش حمایت های خود از سلفی های یمن

عربستان در پی افزایش حمایت های خود از سلفی های یمن برای مقابله با حوثی هاست.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ،اخیرا تنش های سیاسی و امنیتی میان جنبش انصارالله و حزب تجمع الاصلاح در یمن افزایش یافته است.

کارشناسان بر این باورند جنگ اعلام نشده ای میان دو طرف در جریان است.

برخی از منابع خبری نزدیک به ریاض و حزب الاصلاح به تلاش های عربستان سعودی برای تشکیل یک ارتش قبیله ای جهت مقابله با حوثی ها اشاره دارند.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: تنش ها میان جنبش حوثی انصار الله و گروه های حاضر در حزب الاصلاح و طرفداران خاندان احمر افزایش یافته است.

منابع رسانه ای یمنی نزدیک به عربستان در گزارش های خود اعلام کردند حزب الاصلاح، خاندان الاحمر و برخی از قبائل طرفدار در پی تشکیل ارتش مردمی برای مقابله با حوثی ها هستند.

وزیر دفاع یمن نیز گفته بود ارتش این کشور در درگیری های داخلی دخالت نمی کند این در حالی است که حزب الاصلاح از منصور هادی رئیس جمهور و دولت یمن خواسته است با افزایش نفوذ حوثی مقابله کند.

همچنین برخی از روزنامه های عرب زبان به نقل از منابع یمنی و عربستانی خود اعلام کردند ریاض در پیامی به منصور از تصمیم وی برای جلوگیری ارتش یمن جهت حمایت از سلفی های مخالف حوثی ها ابراز نارضایتی کرده است. عربستان حمایت خود را از ارتش مردمی برای مقابله با حوثی ها اعلام کرده است. از سوی دیگر حوثی ها حزب الاصلاح و علی محسن الاحمر را به تلاش برای متشنج کردن اوضاع در مناطق مختلف یمن متهم و تاکید کرد حزب الاصلاح مخالف نتایج روند گفتگوی ملی و در پی به حاشیه راندن دیگر گروه ها از صحنه سیاسی یمن است.

منابع رسانی این کشور اعلام کردند حزب الاصلاح و متحدان این حزب در دولت فشارهای شدیدی بر رئیس جمهور هادی اعمال کردند تا فرمان حمله ارتش یمن را به حوثی ها صادر کند.

همچنین برخی از منابع خبری یمنی از افزایش اختلافات میان محمد سالم باسندوا نخست وزیر و رئیس جمهور یمن افزایش یافته است.

باسندوا از طرفداران حزب الاصلاح است. وی در امارات رئیس جمهور هادی را به سیطره بر اختیارات نخست وزیری و دخالت در امور وزارتخانه های دفاع و کشور متهم کرده است ولی منابع یمنی این ادعای باسندوا را تکذیب و تاکید کردند نخست وزیر یمن برای یک دوره درمانی به امارات رفته است.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...