نسخه چاپی

باید «جبهه»ای را در مقابل جبهه دشمن قرار داد

عکس خبري -بايد «جبهه»اي را در مقابل جبهه دشمن قرار داد

مسئول قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ص) گفت: باید به این نكته توجه داشت كه دشمنان در مقابل ما جبهه تشكیل داده‌اند، ما هم باید جبهه تشكیل بدهیم.

به گزارش نما ، به نقل از ستاد خبری اولین اجلاس ملی اصحاب عشق، حاج حسین یکتا مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) صبح امروز در مراسم افتتاحیه این اجلاس طی سخنانی با بیان اینکه امروز امیدواری خاصی در وجود حضرت آقا از مجموعه‌های فرهنگی می بینیم، گفت: هر جا معنویت در دوران دفاع مقدس کم شده بود، با مشکل مواجه می شدیم . ما غریبی و غربت زیاد کشیدیم ولی چون همه‌ی چشمان به لبان مبارک فرمانده کل قوا بود، موفق و پیروز شدیم.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) با بیان اینکه از برکت دوران دفاع مقدس و جنگ، بیداری اسلامی و حزب الله لبنان در منطقه شکل گرفت، اضافه کرد: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که قرارگاه‌های کربلا و حمزه در دفاع مقدس و زین‌الدین‌ها و باکری‌ها به راحتی به دست نیامدند.
یکتا ادامه داد: گرچه پایان جنگ به جام زهر تبدیل شد، اما باید توجه داشته باشیم که تیر را دشمن می زند و جام زهر را خودی می دهد. امروز یاد و نام امام(ره) درهمه کشورها و بین مردم جهان طنین انداز شده است؛ امروز قذافی، صدام و حسنی مبارک کجا هستند.
وی در ادامه تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که دشمنان در مقابل ما جبهه تشکیل داده‌اند، ما هم باید جبهه تشکیل بدهیم.
وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه کنیم که مقابل ما یک جبهه است به طوری که آنها اختلافاتشان را به حداقل رسانده‌اند اما اشتراکاتشان را به حداکثر رسانده‌اند. حتی دشمن جنگ تن به تن در موبایل‌ها به راه انداخته است.
یکتا در ادامه افزود: حضرت آقا به نگاه جبهه‌ای و کار جمعی در حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی امیدوار هستند.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در ادامه به برنامه‌های این قرارگاه در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما ابتدا باید موجودی را احصاء کنیم.
یکتا تصریح کرد: کار احصاء مجموعه‌های فرهنگی به اتمام رسیده و آرام آرام در حال شناسایی دیگر مجموعه‌های مردمی هستیم.
وی در ادامه تاکید کرد: ما به دنبال دسته‌بندی، جمع‌بندی، کمک کردن و هویت دادن هستیم و نمی‌خواهیم هویت‌ها از بین بروند البته در این زمینه حدود 30 تا 40 درصد توانمندی‌ها شناسایی شده است.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در ادامه اظهار داشت: تقریبا در چند بخش قالبی و محتوایی، اقداماتی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به بخش تربیتی اشاره کرد. ما در حوزه تربیتی توانسته‌ایم صدها مجموعه را ساماندهی کردیم.
یکتا در همین زمینه ادامه داد: ما در حوزه تربیتی با هزاران عنصر تربیتی ارتباط داریم؛ در این حوزه، تربیت و رسانه محور اصلی بحث‌هاست.
وی با بیان اینکه در بخش تبلیغ صدها گروه دور هم جمع شده‌اند و قرار است به سامانه‌ای برسند که آرایشی در این حوزه انجام دهند، گفت: بخش دیگر اقدامات، در حوزه هیئت‌ها صورت می‌گیرد که در این زمینه با هزاران هیئت تعامل محتوایی داریم.
یکتا در ادامه اظهار داشت: در بخش قرآنی هم اقدامات خوبی انجام شده که صدها مجموعه قرآنی با ما در ارتباط هستند، گروهی تحت عنوان طرحی به نام قنوت شکل داده شده‌اند. قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در سرلوحه امور این بخش قرار گرفته و تاکنون با این تعدادی از مجموعه‌ها ارتباط گرفته شده که هدف نیز آموزش است؛ در عین حال، در استانها نیز مراکزی شکل گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات این قرارگاه در سازماندهی سایت‌ها، نرم‌افزارها و مجموعه‌های بازی‌ساز اشاره کرد.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در ادامه تاکید کرد: در فضای هنر نیز ده ها مجموعه در "مجموعه خانه مستند" ساماندهی شده‌اند که در بخش‌های سرود، پویانمایی و فیلمنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند.
یکتا در ادامه با بیان اینکه در مجموعه پژوهش نیز مجموعه های مختلفی ساماندهی شده اند، گفت: در این حوزه با ده ها مجموعه مرتبط شده‌ایم که قصد داریم سازمان توزیع جبهه‌ای را ایجاد کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: توزیع کتاب، نرم‌افزار، فیلم و تولیدات فرهنگی مشکل توزیع دارد که باید این مشکل حل شود. به طوری که یکی از زیرساخت‌هایی که به دنبال آن هستیم مسئله توزیع است.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در ادامه افزود: در حوزه نشر مجموعه های مختلفی با هم مرتبط شده‌اند که مجموعه‌های دیگری را نیز در حال شناسایی هستیم.
یکتا ادامه داد: در بخش فرق و ادیان نیز صدها مجموعه سازماندهی شده‌اند و که قرار است نقشه راه را تبیین کنند.
وی افزود: در بخش جهاد و شهادت نیز مجموعه های مختلفی با ما مرتبط شده‌اند که این نیز یکی از اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در ادامه با بیان اینکه مسائل سیاسی بین نیروها شکننده شده است، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در عملیاتی که منقطع باشیم، نمی‌توانیم از معبر عبور کنیم.
یکتا با بیان اینکه متاسفانه هنوز اتاق مانیتورینگ جنگ نرم در اختیار نداریم، تاکید کرد: انتظار حضرت آقا از ما گسترش تمدن نوین اسلامی است لذا باید امکان تحقق تمدن نوین اسلامی را باور کنیم.
وی افزود: جهادی که امسال حضرت آقا اعلام کرده‌اند باید با جهاد سال‌های قبل تفاوت داشته باشد. بزرگترین جهادی که در وهله اول به آن نیاز داریم، خودسازی است.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در بخش دیگری از سخنانش به دیگر برنامه‌های این بنیاد اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌هایی که ما به دنبال آن هستیم آموزش، شناسایی و توانمند کردن نیروهاست که ما همواره آن را دنبال می‌کنیم. البته آموزش مدیریتی، مهارتی و بصیرتی از اهداف ما در این حوزه در سال 93 است.
وی در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال جاری دنبال می‌کنیم، شناسایی خط محتوایی رهبر معظم انقلاب است که در این حوزه قصد داریم قرارگاه عملیاتی در بخش‌های مختلف مانند جمعیت، خانواده و دانش‌آموزی را تشکیل دهیم.
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در ادامه اظهار داشت: دو بخش مهم در مجموعه خاتم‌الاوصیاء شکل گرفته که یکی از آنها مجموعه اوج است.
یکتا با بیان اینکه کار رسانه‌ای در جبهه مردمی فرهنگی شکل گرفته و در این حوزه خط شکن است، گفت: امروز صدها نوع برنامه تولیدی توسط موسسات تولید شده است.
وی در ادامه به اقدامات مجموعه سراج اشاره کرد و گفت: ‌در مجموعه سراج در حوزه آینده‌ پژوهی و بازی‌سازی، نرم افزار، اینترنت و تولید محتوا در حال انجام است.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...