نسخه چاپی

همدلی قوای سه گانه تنها راه برون رفت از پیچ تاریخی است

عکس خبري - همدلي قواي سه گانه تنها راه برون رفت از پيچ تاريخي است

دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، كشور در یك پیچ تاریخی است كه باید با خردورزی و سعه صدر و شجاعت و توكل به فضل الهی از این مسیر عبور كنیم و در این مسیر همدلی قوای سه گانه را نیازمندیم.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ پیش کنگره اول جامعه اسلامی مهندسین با حضور دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی امروز پنجشنبه(28 فروردین) در ساختمان مرکزی این تشکل برگزار شد.
در این نشست مهندس باهنر با اشاره به موضوعات اقتصادی، فرهنگی کشور افزود: من بر این اعتقاد هستم که باید مقطع زمانی مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم به یک برهه طلایی در انقلاب اسلامی ایران تبدیل شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور یک گروه، مشکلات موجود را به دولت قبلی منتصب می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز مشکلات را به تحریم‌ها ربط می‌دهند ولی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی، کشور در یک پیچ تاریخی است که باید با خردورزی و سعه صدر و شجاعت و توکل به فضل الهی از این مسیر عبور کنیم و در این مسیر همدلی قوای سه گانه را نیازمندیم.
باهنر گفت: در موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیز من اعتقاد دارم با توجه به منافع ملی باید گروه‌های حاضر در مجلس با همدلی و وحدت کامل دولت را در اجرای این قانون یاری کنند.
وی تصریح کرد: ما در این دوسال مقطع مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم می‌توانیم یک مقطع تاریخی شکوهمندی را بیافرینیم و از این یپچ تاریخی با سربلندی عبور نمائیم لذا با همدلی و همگرایی می‌توانیم بر مشکلات موجود فائق بیائیم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در وضعیت کنونی نیز باید با موضوع هدفمندی یارانه‌ها و مذاکرات با سعه صدر و خردورزی و تکلیف شرعی برخورد کنیم.
باهنر گفت: با مواظبت‌های هوشمندانه، مذاکرات 1+5 به خوبی در حال پیشرفت است و باید با حمایت از سربازان عرصه دیپلماتیک و مواظبت بیشتر، آنها را در این میدان سخت یاری نمود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، توسط مقام معظم رهبری و شعار سال، این نام گذاری را افشره نامگذاری سال‌های گذشته دانست و افزود: در بخش مردم سالاری دینی ایران نماد این نوع دموکراسی در دنیا است و این نوع مردم سالاری دینی نطفه اصلی فرزند بیداری اسلامی در من منطقه است و در بعد نظامی و امنیتی نیز کشور در سطح قابل توجهی در سطح جهان و منطقه قرار دارد.
وی ادامه داد: در توسعه اقتصادی باید بتوانیم پله‌های توسعه را به صورت همه جانبه طی کنیم و کارهای جدی تری در حوزه اقتصاد انجام دهیم لذا باید در این راستا با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار "اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" در صدد تحقق این سیاست‌ها و شعارها باشیم.
باهنر افزود: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد جدید اقتصادی است که نیازی به قانون ندارد و 24 بند از این سیاست‌های ابلاغی یک جزء کامل هستند و نباید به صورت جدا گانه بررسی شوند و مسئله عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت سال‌هاست در این دستور کار است ولی باید در این برهه زمانی خیلی جدی تر به این موضوع پرداخت، درمجلس ما در تلاشیم تعدادی از قوانین که در حوزه اقتصاد تاثیر زیادی دارند مانند قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصل 44 و ... را در اولویت و با نگاهی نو و رویکرد اقتصادی مقاومتی در دستور کار قرار دهیم.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...